۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۰

رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب:

لزوم ارتقای تکنولوژی مصرف انرژی در کشور/جلوی قاچاق سوخت گرفته شود

لزوم ارتقای تکنولوژی مصرف انرژی در کشور/جلوی قاچاق سوخت گرفته شود

بندرعباس-رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه قاچاق سوخت به صورت آشکار در هرمزگان انجام می‌شود بر لزوم ارتقای تکنولوژی‌های مصرف انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقا محمدی عصر شنبه در حاشیه سفر به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های توسعه دریا محور انتقال صنایع آب بر به سواحل است، اظهار کرد: استان هرمزگان در حال حاضر سومین استان تولید کننده فولاد در کشور است و چنانچه طرح توسعه فولاد در هرمزگان به بهره‌برداری برسد این استان جایگاه نخست تولید فولاد کشور را کسب خواهد کرد.

وی با اشاره به نا ترازی ایجاد شده در زمینه انرژی افزود: ناترازی‌ها طی سالیان گذشته به علل مختلف افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر برای اینکه مصارف خانگی با مشکل مواجه نشود انرژی بخش تولید با محدودیت مواجه شده است در حالی که ضرر متوقف شدن تولید نیز مستقیماً برای مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت تولید انرژی در کشور گفت: ظرفیت تولید نفت در کشور هفت میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه است و باید طبق برنامه هفتم توسعه با جدی گرفتن سرمایه‌گذاران این بخش را توسعه دهیم.

آقا محمدی ادامه داد: بایستی جلوی پدیده قاچاق به ویژه در حوزه سوخت گرفته شود و این مهم یک امر شدنی است چرا که قاچاق دقیقاً جلوی چشم همه و به صورت آشکار در حال انجام است و از طرف دیگری باید تکنولوژی مصرف انرژی در کشور ارتقا پیدا کند تا حجم مصرف سوخت در عرصه‌های مختلف نیز کاهش پیدا کند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم دولت چهاردهم راهکارهای تحولی برای حل مشکلات ناشی از نا ترازی انرژی داشته باشد و تولید را از محدودیت‌های ارائه شده در حوزه انرژی مستثنی کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های تولیدی تعهدات صادراتی به کشورهای خارجی دارند که این تعهدات به سختی ایجاد شده است و باید با نظام برنامه‌ریزی بازارهای خارجی و صادراتی تولید داخل را حفظ کرد.

آقا محمدی عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایی که داشتند بر این است که ناترازی‌های موجود برای کشور نامطلوب بوده و به آن آسیب می‌زند از این رو باید در جزئیات و کلیات برای رفع این ناترازی‌ها تلاش شود.

کد خبر 6191714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha