۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۸

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه:

رکورد مصرف برق در کرمانشاه با ۱۰۱۰ مگاوات شکسته شد

رکورد مصرف برق در کرمانشاه با ۱۰۱۰ مگاوات شکسته شد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: رکورد مصرف برق در کرمانشاه با یک هزار و ۱۰ مگاوات شکسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر الفتی نیا ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات برق منطقه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گرمای کم‌سابقه‌ای که تابستان امسال در سراسر کشور شاهد بودیم فشار بسیار زیادی به شبکه برق سراسری وارد شد که از تمام مشترکان تقاضا داریم نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: از دوشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود روند نزولی و کاهش دمای هوا را در استان کرمانشاه داشته باشیم اما این امر به‌معنای عبور از پیک مصرف برق نیست بلکه از شرایط بحرانی وارد شرایط سخت می‌شویم و همچنان باید مصرف برق را مدیریت کنیم.

الفتی‌نیا تصریح کرد: میزان تقاضای مصرف برق امسال به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشت و شبکه برق سراسری با ناترازی ۱۷ هزار مگاواتی مواجه کرد با وجود اینکه میانگین رشد مصرف برق سالانه پنج درصد است اما امسال ۲ برابر افزایش مصرف برق را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: به ازای هر یک درجه گرم شدن هوا میزان مصرف برق یک هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد و برای تأمین برق این دوره ساخت نیروگاه‌های اضافی توجیه ندارد زیرا در زمان غیرپیک مراکز تولید برق تنها با ۷۰ یا ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: میزان مصرف برق در تابستان امسال استان کرمانشاه رکورد یک هزار و ۱۰ مگاواتی را شکست و با اعمال محدودیت‌های مصرف برق در بخش‌های مختلف، خاموشی از پیش تعیین شده را نداشتیم و خاموشی برق صنایع نیز از یک روز به ۱.۵ روز افزایش پیدا کرد.

الفتی‌نیا بیان کرد: برای گذر از پی‌ک مصرف برق طی سال آینده پروژه‌های مهمی در استان کرمانشاه در دست اجرا است که در شهرستان سرپل‌ذهاب چهار پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: احداث پست شهرک صنعتی زاگرس، افزایش ظرفیت پست سنقروکلیایی، احداث پست و خط انتقال سرفیروزآباد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش ۲ برابری ظرفیت پشت قصرشیرین با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، توسعه ۲ فیدر پست ۴۰۰ کیلووات بیستون و توسعه پست ۲۳۰ کیلووات بیستون برای گذر از پیک مصرف برق سال گذشته انجام گرفته است.

کد خبر 6191802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha