۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۰:۲۴

گزارش خبرنگار مهر از پاریس؛

شاهکار تکواندو با طلا کامل شد/ اتفاقی کم نظیر برای ورزش ایران

شاهکار تکواندو با طلا کامل شد/  اتفاقی کم نظیر برای ورزش ایران

با کسب مدال طلا توسط آرین سلیمی، تیم ملی تکواندو ایران با چهار نماینده و چهار مدال در المپیک سی و سوم اتفاقی تاریخی را برای ورزش ایران رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، تیم ملی تکواندو ایران که برای نخستین بار با چهار تکواندو کار در هر دو بخش مردان و زنان در بازی‌های المپیک شرکت کرده بود، با کسب چهار مدال رنگارنگ دست به کار بزرگی زد و رکورد تاریخی را نه تنها در تکواندو که در ورزش ایران ثبت کرد.

موفقیت صد در صدی یک تیم ورزشی آن هم در بازی‌های المپیک اتفاقی نادر و کم سابقه در ورزش کشورمان بود که تکواندو ایران موفق به ثبت آن شد. در رشته تکواندو هم تنها تیم ایران بود که توسط هر چهار نماینده خود به مدال دست یافت.

تکواندوکاران ملی پوش کشورمان که در هر چهار وزن با قرعه سختی مواجه شده بودند، بدون توجه به نام و عنوان رقبا، یکی بعد از دیگری حریفان خود با عناوین جهانی و المپیک را شکست داده و دست به کار بزرگی زده و موفق به کسب یک مدال طلا توسط آرین سلیمی، دو نقره توسط مهران برخورداری و ناهید کیانی و یک مدال برنز توسط مبینا نعمت زاده شدند.

با این نتیجه در مجموع مدال‌های رشته تکواندو تیم ملی عنوان دومی را کسب کرد. کره جنوبی با دو طلا و یک برنز در جای نخست ایستاد و تونس با یک طلا و یک برنز سوم شد.

تیم ملی تکواندو مردان با هدایت مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمانزاده و مهرداد یوسفی به عنوان مربی و تیم ملی بانوان با هدایت مینو مداح و مربیگری مهروز ساعی در این دوره از مسابقات تاریخ سازی کرد.

هادی ساعی رئیس فدراسیون و اصغر رحیمی مدیر فنی تیم‌های ملی به عنوان سرپرست تیم ملی تکواندو را در این مسابقات همراهی می‌کردند.

کد خبر 6191807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد کلاهچی ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 0
      با سلام. هزار ماشالله. هزار آفرین...