۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۵۹

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری از استان‌های بحران‌خیز است

چهارمحال و بختیاری از استان‌های بحران‌خیز است

شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در چند سال اخیر این استان جز استان‌های بحران خیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید یوسف پور امروز شنبه در ستاد بحران اداره کل محیط زیست با بیان اینکه ضروری است برای هر بحران، کمیته مختص همان شرایط تشکیل شود و راهبری کند، گفت: با توجه به اینکه استان در چند ساله گذشته جز استان‌های بحران‌خیز بوده، بنابراین پیدا کردن راهکارهایی منطقی جهت پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی و غیرطبیعی ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به ضرورت شناسایی نقاط بحرانی و حساس مناطق به حریق اشاره کرد و گفت: در چرخه مدیریت بحران، برنامه‌ریزی فرایند اصلی محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان علاوه بر تحقق اهداف سازمانی در زمینه اجرایی، با بهره‌گیری از تمام توان، حداقل اتلاف منابع و آسیب به مناطق را انتظار داشت.

یوسف‌پور گفت: در مدیریت بحران بایستی با آمادگی لازم و اعزام به موقع گروه‌های امداد و نجات و کمک‌های ارسالی، صدمات و خسارت‌ها را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه ضرورت هماهنگی و اطلاع‌رسانی به موقع دستگاه‌های مرتبط و آموزش لازم به نیروها جهت حضور به موقع در محل، بسیار مهم است، افزود: باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با بحران به این حد از توانمندی برسیم که بتوانیم علائم بحران را شناسایی کرده و آمادگی خود را نسبت به بروز آن بحران مشخص بالا برده و تمامی تمهیدات لازم را به منظور پیشگیری از آن ایجاد کنیم.

کد خبر 6191821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha