۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۲

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل خبر داد؛

۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش اردبیل

۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش اردبیل

اردبیل- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: قرار است طی ۲ سال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش و تکمیل اماکن ورزشی استان اردبیل سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی پهناور شامگاه شنبه در نشست با رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل یکی از میزبانان تور بین‌المللی دوچرخه‌سوار آذربایجان است که همواره سعی کردیم در این میزبانی توانمندی خود را به نمایش بگذاریم.

وی به برگزاری مجمع انتخاباتی بر اساس قوانین و حضور اعضا اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش استان از عقب‌ماندگی‌های مزمن سال‌های گذشته یکی از رویکردهای اصلی است که در بحث تقویت زیرساخت‌های ورزشی و رفع کمبودها گام‌های جدی برداشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ارتقای سرانه ورزشی استان را متناسب با میانگین کشوری یادآور شد و تصریح کرد: سرانه ورزش کشور ۷۵ سانتیمتر است که این سرانه در استان اردبیل ۵۴ سانتیمتر و در شهر اردبیل تنها ۲۶ سانتیمتر اعلام شده است.

پهناور افزود: از آبان ماه تولیت ورزش استان را بر عهده گرفتیم که در آن مقطع بودجه ملی و استانی ورزش با ۵۴ میلیارد تومان بسته شده بود.

وی از پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات بیشتر از محل منابع ملی و استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان اعتبارات ملی ورزش استان را ۲.۵ برابر و استانی را ۲ برابر افزایش دادیم تا از ظرفیت این منابع برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.

پهناور در ادامه اضافه کرد: با حمایت نمایندگان استان در مجلس از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که این اعتبار صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق محروم و روستایی شده است.

وی بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از این منابع اخیراً به استان ابلاغ شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز به سرعت ابلاغ و جذب خواهد شد.

پهناور به ظرفیت مولدسازی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث مولدسازی ۳۵۰ میلیارد تومان فروش سه قطعه زمین با کاربری ورزشی را شاهد هستیم تا منابع حاصل از مولدسازی صرف تکمیل پروژه‌های عمران ورزشی شود.

وی یادآور شد: این رقم هفت برابر بودجه ورزش و جوانان است و قطعاً در سال‌های آینده می‌توان از مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی و ورزشی استان استفاده کرد.

پهناور تصریح کرد: توسعه ورزش در هیأت‌ها اتفاق می‌افتد و اداره کل ورزش و جوانان کار پشتیبانی، سیاست‌گذاری و نظارت را انجام می‌دهد و ما قطعاً پیگیر توسعه ورزش با محوریت هیأت‌های ورزشی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با حمایت از بحث استعدادیابی و برگزاری مسابقات لیگ استانی گفت: ما از میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی در اردبیل استقبال می‌کنیم هر چند که در رشته دوچرخه‌سواری به دلیل برگزاری تور بین‌المللی آذربایجان امکان برگزاری مسابقات جام صفوی وجود ندارد اما در سایر رشته‌ها این حمایت و پشتیبانی از برگزاری شایسته و آبرومند جام صفوی انجام می‌شود.

کد خبر 6191825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha