۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷

با اجرای طرح نفس؛

جان دوباره به ۱۵۰ جنین خراسان شمالی دمیده شد

جان دوباره به ۱۵۰ جنین خراسان شمالی دمیده شد

بجنورد_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرکز نفس از سال گذشته تاکنون از سقط ۱۵۰ جنین جلوگیری کرد.

علی عفتی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تا کنون ۹۸ مورد تولد زنده در مرکز نفس خراسان شمالی ثبت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح نفس در این دانشگاه از جمله اقدامات ارزشمند و مهمی است که تا امروز توانسته ناجی جان تعدادی از جنین‌ها باشد، گفت: خوشبختانه ارائه مشاوره در این مرکز موجب انصراف از سقط جنین مادران متقاضی سقط شده است.

وی با یادآوری اینکه روزانه ۴۰ تا ۶۰ زوج برای درمان ناباروری به مرکز تخصصی درمان ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که این زوجین برای داشتن فرزند مصائب و هزینه‌های زیادی را تحمل می‌کنند، افرادی نیی هستند که این نعمت خداوند را از زندگی محروم می‌کنند و ما این موضوع را به مادران متقاضی سقط عمد جنین یادآوری می‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: برخی از سقط‌ها به دلیل شرایط و بیماری‌های مادر یا جنین پس از بررسی پزشکی قانونی صورت می‌گیرد اما برخی از انواع سقط جنین عمدی است و خانواده به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی و … به دنبال سقط جنین هستند و از این مسئله اطلاعی ندارند که سقط جنین در واقع گرفتن جان یک انسان است و به احکام شرعی آن نیز واقف نیستند.

عفتی زاده تاکید کرد: در طرح نفس به این دسته از زوجین، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود تا از سقط جنین منصرف شوند.

وی ادامه داد: مرکز نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده اسفراین راه‌اندازی شده و با هم‌افزایی همه نهادها و اداره‌ها، زیر نظر قرارگاه جوانی جمعیت به صورت جهادی برنامه‌های تخصصی و عمومی را برای تغییر نگرش‌ها درباره فرزند آوری، مشاوره خانواده و حمایت از افراد متقاضی سقط عمدی ارائه می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: مهم‌ترین و اولین برنامه مرکز نفس، فرهنگ سازی و آموزش در خصوص مسائل فقهی، قانونی، روحی و روانی و جسمی با استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه است، پس از آن افراد متقاضی سقط عمدی شناسایی و از حمایت‌های تخصصی و عمومی، برای انصراف از سقط بهره مند می‌شوند.

عفتی زاده بیان کرد: از شهروندان در خواست داریم در صورتی که با خانواده‌ای که قصد سقط جنین سالم خود را دارد مواجهه شدید، قبل از هر اقدامی مرکز نفس را به آنها معرفی کنید وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۶۱۶۰۵۷۷ و ۰۹۹۳۰۸۷۳۸۷۸ و ۵۴-۰۵۸۳۲۲۳۶۵۵۱ داخلی ۲۰۸ راه‌های ارتباطی با این مرکز در خراسان شمالی هستند.

کد خبر 6192236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha