۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

ویژه اساتید سطوح عالی و خارج؛

سامانه ثبت درس اساتید حوزه علمیه قم فعال شد

سامانه ثبت درس اساتید حوزه علمیه قم فعال شد

معاون آموزش حوزه علمیه قم گفت: سامانه ثبت درس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم فعال شده و اساتید می‌توانند دروس مورد نظر خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان اظهار کرد: در این سامانه تمامی دروس سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ارائه شده و اساتید باید دروس خود را تا پایان سال تحصیلی (نیم سال اول و دوم) ثبت کنند.

وی افزود: اساتید علاوه بر برنامه آموزشی جاری حوزه های علمیه با کد ۴۲۹ (برنامه جدید موضوع مصوبه ۱۶۴۹ شورای عالی حوزه های علمیه) می‌توانند طرح قدیم سطوح عالی با کد ۵۳۰ و طرح سابق سطوح عالی با کد ۵۳۱ را برای تدریس انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام همتیان گفت: اساتید در ثبت درس به عناوین و محدوده دروس توجه داشته باشند. البته تا قبل از انتخاب درس توسط طلاب امکان ویرایش اعم از تغییر درس، زمان و یا مکان درس فراهم است، اما پس از انتخاب درس توسط طلاب، امکان حذف و اضافه و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و در موارد بسیار ضروری باید از طلاب خواسته شود درس انتخابی را حذف نمایند تا امکان ویرایش فراهم شود.

معاون آموزش حوزه علمیه قم یک درخواست هم از اساتید داشت و اظهار کرد: گرچه در هر نیم سال امکان ثبت ۴ درس برای هر استاد فراهم است، اما از اساتید تقاضا می‌شود با توجه به ضرورت هدایت علمی تربیتی طلاب و اختصاص وقت کافی برای این مهم، به ثبت ۲ و نهایتا ۳ درس بسنده نموده و زمان بیشتری به رسیدگی به امور علمی و تربیتی طلاب اختصاص دهند.

وی درباره انتخاب مَدرس‌ها هم توضیح داد: مَدرس‌ها بر اساس سوابق تدریس و مدرس‌های سابق اساتید تنظیم شده است و اگر استادی با عدم امکان ثبت درس در مَدرس خاصی مواجه شد پس از هماهنگی با مَدرس مورد نظر به اتاق ۲۰۶ کارشناس مسئول ساماندهی و ارزیابی معاونت آموزش حوزه علمیه قم مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۸۳۰ تماس حاصل کند تا اقدام لازم صورت گیرد.

به گفته حجت الاسلام همتیان، با توجه به اینکه طلاب از تاریخ ۱۰ شهریور درس و استاد خود را انتخاب می‌کنند لازم است اساتید تا این تاریخ ثبت درس خود را نهایی کرده باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم بر این نکته هم تاکید کرد که تلاش مجموعه بر این بوده اساتید بتوانند به آسانی بدون نیاز به مراجعه حضوری، دروس مورد نظر خود را در سامانه ثبت کنند، بنابراین در صورت نیاز به راهنمایی، از طریق پیشخوان ارتباطی - آموزش پیام داده تا راهنمایی لازم صورت گرفته و یا در ساعات اداری با شماره ثابت ۳۲۱۹۱۹۶۴ داخلی ۱۹۶۵ یا ۳۲۱۹ امور اساتید قم تماس حاصل کنند.

کد خبر 6192439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha