۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

برای ماموریتهای خطرناک؛

ارتش اوکراین سگ‌های رباتیک را استخدام می‌کند

ارتش اوکراین سگ‌های رباتیک را استخدام می‌کند

به زودی سگ های رباتیک جایگزین سربازان در خط مقدم درگیری های اوکراین می شوند و ماموریت های خطرناکی مانند جاسوسی از سنگرهای روسیه یا ردیابی مین ها را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک مدل از این ربات به نام BAD One در یک موقعیت افشا نشده، نمایش داده شد و در پاسخ به دستورات ایستاد، خیز برداشت، دوید و جهید.

به نظر می رسد ربات های مذکور کمک حال ارتش اوکراین شود که اکنون با کمبود نیروی انسانی روبرو است. این ابزارهای پیشرفته که تقریبا غیرقابل ردیابی هستند از تصویربرداری گرمایی برای بررسی سنگرها و ساختمان های دشمن در مناطق جنگی استفاده می کنند.

این درحالی است که عملیات های شناسایی سنتی در بیشتر اوقات با کمک نیروهای ماهر ارتش انجام می شود که ریسک زیادی دارد. رباتی که در این آزمایش به کار گرفته شد مجهز به باتری با طول عمر حدود ۲ ساعت بودند. ابزار طوری طراحی شده تا مین ها و دستگاه های انفجاری دیگر را ردیاب کند و همچنین می تواند تا ۷ کیلوگرم مهمات یا دارو را به مناطق حساس در میدان جنگ ببرد.

همچنین اگر نیروهای ارتش روسیه سگ های رباتیک را به دام بیندازند، اپراتور با استفاده از یک سوییچ اضطراری می تواند تمام داده های آن را پاک کند و به این ترتیب تمام داده های حساس ایمن باقی می مانند.

کد خبر 6193390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آرش۳۸۶ IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      3 12
      ناقوس مرگ مزدوران و کماشتگان غرب زده در اوکراین به ۱دا درآمده و شیاطین غربی بهیچ وجهی نمی توانند محافظ این نوکر و کماشته خود باشند به لطف دلاور مرد معاصر پوتین شیاطین و غرب زده ها به زودی به فلاکت خواهند رسید و دنیا از یکه تازی آنها خلاص میشود
    • ناشناس ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      6 3
      امریکاییهاخودشون همربات بی احساسندچون انسانیت نمیفهمند مال خود غیره نمی‌دانند اگرادم بودند.از کودک کشان پشتیبانی نمیکردند
    • ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
      0 0
      خخخخخ......اوکراین مثل اسقاطیل به زباله دانی تاریخ رفت.....بعدش هم نویت کشورهای عربی بی غیرت هست..........ان شاالله ایران پیروزه..........سگ روباتیک....خخخ کنترولشو بده بچه ها بازی کنن