۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۴

در خبرگزاری مهر انجام شد؛

رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست!

رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست!

مستند «کار بانک بنگاهداری نیست» به کارگردانی حسین کرباسی که به معضلات بنگاهداری بانک‌ها می‌پردازد، با حضور عوامل این مستند در خبرگزاری مهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «کار بانک بنگاهداری نیست» به نویسندگی و کارگردانی حسین کرباسی ۲ روز پیش به آنتن شبکه افق رسید و ۲۱ مرداد ماه از این شبکه پخش شد. این مستند همزمان در خبرگزاری مهر نیز رونمایی شد که با حضور عوامل مستند و برخی مسئولان همراه بود.

رونمایی مستند با پخش بخش‌هایی از مستند برای مهمانان همراه بود و سپس درباره چالش‌های ساخت این نوع مستندها، فرایند ساخت مستند «کار بانک بنگاهداری نیست» و … صحبت شد.

رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست!

معصومه پاشایی نماینده سابق مجلس، حسین کرباسی نویسنده و کارگردان، حسین خدابنده تهیه کننده، اباذر صالحیان مدیر گروه مستند شبکه افق از جمله حاضران در این آئین رونمایی بودند و درباره مباحث مختلفی با محور اصلی بنگاهداری بانک‌ها سخن گفتند.

اباذر صالحیان در نشست رونمایی مستند درباره فرایند ساخت آن و ایده پیشنهادی برای تولید بیان کرد: این مستند توسط دوستان ساخته و بعد به شبکه ارائه شد. ما در پروسه تدوین اصلاحیه‌ها و نظراتی داشتیم که دوستان اعمال کردند.

وی درباره زمان تولید مستند نیز عنوان کرد: این کار بعد از طوفان الاقصی ساخته شد اما به دلیل اتفاقات مختلف و فضای چالشی خود مستند پخش آن هر بار به تعویق می‌افتاد. ما به شدت از چنین آثاری استقبال می‌کنیم و جزو وظایف مان است که در چنین فضایی بتوانیم کار کنیم. کار کردن در فضای مطالبه گری بسیار سخت است و مثل راه رفتن بر لبه تیغ می‌ماند اما این دوستان خیلی جهادی و خودجوش کار کردند.

رونمایی از یک مستند چالشی و مطالبه‌گر/ کار بانک بنگاهداری نیست!

معصومه پاشایی نماینده سابق مجلس نیز درباره اینکه چرا مجلس در این سال‌ها نتوانسته است جلوی بنگاهداری بانک‌ها را بگیرد سخن گفت و به ضرورت ساخت چنین مستندهایی اشاره کرد.

حسین خدابنده تهیه کننده هم در ادامه این نشست درباره بخشی از مستند که بیشتر سراغ خانواده‌های محروم و اجاره نشین رفته است، توضیح داد: نیت ما این بود که حرف را به زبان عامه بگوییم. بخشی از مستند در ماجرای بنگاهداری بانک‌ها به مساله مسکن می‌پردازد چون ماجرایی ملموس برای همه مردم است. عده زیادی از مردم مستأجر هستند و این مساله را درک می‌کنند. با این حال می‌توان سمت تولید هم رفت و مطالبه کرد که بانک‌ها در زمینه تولید چه کرده اند.

این مستند در یک قسمت ساخته شده که از شبکه افق پخش شد و قرار است عوامل قسمت دوم آن را نیز به تولید برسانند.

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 6194112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      قسمت اول : خسارت واره به بانک ها و مردم شریف ایران به وسیله شورای پول و اعتبار تحمیل شد . وقتی شورای پول و اعتبار نسبت به تعیین نرخ سود تسهیلات اقدام می کنه، بانک ناچار هستند نرخ سود تسهیلات را پائین تر از نرخ تمام شده خودش به برخی مشتریان که آنها نیز تحمیلی از سودی نماینده های مجلس و ..
    • ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      قسمت دوم : پرداخت نمایند . وقتی بانک داره زیان می کنه، ناچار میشه شرکت ثبت کنه و تسهیلات را به این شرکت ها بده تا نسبت به جبران زیان خود اقدام نمایند این میشه که بانک ها شدن بنگاه دار