۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۳

مهر گزارش می دهد؛

رقابت بانوان و آقایان قرآن دوست تهرانی

رقابت بانوان و آقایان قرآن دوست تهرانی

مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان تهران در بخش بانوان و آقایان در هتل ارم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان تهران که از یکشنبه ۲۱ مردادماه در هتل ارم در حال برگزاری است تا فردا چهارشنبه بیست و چهارم این ماه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش بانوان و آقایان و در دو مقطع سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برپا می‌شود. از جمله تغییرات مسابقات قرآن استان تهران نسبت به ادوار گذشته برگزاری بخش بانوان و آقایان در یک بازه زمانی و در دو سالن مجزاست. در سال‌های گذشته ابتدا مسابقات آقایان و در ادامه با فاصله حدود دو روز از پایان بخش آقایان بخش بانوان نیز برگزار می‌شد.

این مسابقات در استان تهران از ۲۱ مردادماه آغاز شده و روز ۲۴ این ماه با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان و نیز مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. در روز سوم این مسابقات که از ساعت ۸ صبح امروز شروع شده است، در بخش بانوان ابتدا شرکت‌کنندگان رشته قرائت ترتیل به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

همچنین در بخش آقایان که رقابت‌های آن همزمان با بخش بانوان و در سالن دیگری در هتل ارم در جریان است، شاهد رقابت شرکت‌کنندگان رشته دعاخوانی و ترتیل در نوبت صبح بودیم. در ادامه شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق در نوبت بعدازظهر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند

در مسابقات قرآن استان تهران ۲۵۰ نفر در دو گروه بانوان و آقایان حضور دارند. مجموع ثبت‌نام‌کننده‌های استان تهران برای حضور در مسابقات سراسری قرآن دو هزار نفر بوده که حدود ۴۰۰ نفر از این آمار مربوط به بخش معارفی است. نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه می‌یابند.

امسال چند کارویژه برای برگزاری بهتر مسابقات انجام شده است که یکی از این کارهای خاص اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی یک میلیون تومانی به تمام حاضران در مرحله استانی است. بر همین اساس به تمام راه‌یافتگان به مرحله استانی مسابقات قرآن استان تهران که شامل هشت رشته در بخش آقایان و هفت رشته در بخش بانوان است، یک لوح تقدیر همراه با جایزه نقدی اهدا می‌شود.

امسال همچنین میزان جوایز مرحله استانی تا پنج برابر میزانی که در آئین‌نامه پیشنهاد شده بود افزایش داده شد. مجموعه جوایز غیر نقدی از قبیل سفر به عتبات عالیات یا مشهد مقدس را نیز در نظر بگیرند. همچنین در کنار این حق‌الزحمه داوران نیز افزایش نسبی خوبی پیدا کرده است.

در همین راستا میر کریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: از دو سال قبل محل برگزاری مرحله استانی مسابقات را نیز تغییر دادیم، با توجه به این محل برگزاری مسابقات در گذشته تا حدود دور از دسترس بود، لذا از دو سال قبل هتل ارم را برای برگزاری مسابقات در نظر گرفتیم. سعی شده است در ایام مسابقات از اساتید، پیشکسوتان و فعالان حوزه قرآن و عترت نیز دعوت شود تا در سالن مسابقات حضور یابند.

میرکریمی با اشاره به سطح بالای مسابقات قرآن استان تهران، تصریح کرد: باید امکانات و زیرساخت‌های متناسب با این سطح نیز مورد استفاده قرار گیرد، تا شاهد رشد و ارتقای سطح فنی باشیم. با توجه به حمایت‌های ریاست سازمان اوقاف، نهایت تلاش خودمان را برای برگزاری مطلوب مسابقات به کار بسته‌ایم.

وی در مورد دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان تهران برای توسعه بیشتر مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در این استان بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف محدود به مسابقات نیست. در تمام بقاع متبرکه کشور مرکز «افق» در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارد و البته فعالیت قرآنی جز مهم‌ترین فعالیت‌های این مراکز در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: موقوفاتی در زمینه چاپ مصحف شریف و آموزش قرآن داریم. اگرچه مقدار آن کمتر از حد تصور نیاز است، اما این موقوفات نقش خوبی در فعالیت‌های قرآنی دارند. از سوی دیگر اعتبارات فرهنگی و قرآنی نیز برای مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مراسم اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم همراه با تجلیل از نفرات برگزیده با حضورحجت الاسلام سید مهدی خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه و سید حسن میرکریمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران و جمعی از مسئولین و جامعه قرانی در هتل ارم برگزار می‌شود.

این مراسم فردا چهارشنبه ۲۴ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ در هتل ارم به نشانی بزرگراه شهید حقانی، سالن همایش‌های بین المللی هتل بزرگ ارم برپا خواهد شد.

کد خبر 6194644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha