۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۶۲درصد منازل روستاییان خراسان شمالی مقاوم سازی شد

۶۲درصد منازل روستاییان خراسان شمالی مقاوم سازی شد

بجنورد_ مدیرکل بنیادمسکن خراسان شمالی گفت: ۱۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که طور کلی ۶۲ درصد از منازل روستاییان مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر هادی زارعی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری در اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی است اما امسال این رقم با سه برابر افزایش به ۱۶ هزار فقره تسهیلات رسیده است.

وی به توقف پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از یک ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: این مساله سبب گلایه متقاضیان شده است که امیدواریم به پرداخت این تسهیلات سرعت داده شود تا روستاییان بتوانند در فصل کاری نسبت به ساخت و ساز منازل مسکونی اقدام کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی ادامه داد :۱۴ هزار و ۴۱۲ فقره تسهیلات تا کنون به بانک های خراسان شمالی معرفی شدند و ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

زارعی گفت: این بنیاد ساخت سه هزار و ۹۸۱ واحد مسکونی در شهرهای استان را در دست اجرا دارد که در قالب مسکن شهری، اقشار کم درآمد و نهضت ملی مسکن ساخته می شود.

وی اظهار کرد: اکنون ۵۸۹ واحد مسکن در قالب مسکن شهری در شهرهای شیروان، اسفراین و بجنورد در حال ساخت است، برای تامین مسکن اقشار کم درآمد استان نیز ۵۳۷ واحد مسکونی در حال اجرا و این واحدهای مسکونی برای گروه های خاص جامعه ساخته می شود.

زارعی با اشاره به اینکه برخی خدمات از جمله خدمات نظام مهندسی ساختمان و صدور پروانه برای متقاضیان رایگان است، ادامه داد: در شهرهای شیروان و آشخانه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مشکل تامین زمین روبه روهستیم، پیگیر هستیم تا با همکاری اداره کل های راه شهرسازی و جهادکشاورزی زمین مورد نیاز تامین شود.

وی درباره اجرای طرح نهضت مسکن ملی عنوان کرد: ساخت هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به صورت گروه های ساخت در شهرهای مختلف آغاز شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات دیگر، روند طولانی الحاق زمین‌ها است که باید جوانب مختلف آن‌ها در حوزه‌های محیط زیست، میراث فرهنگی سنجیده و سپس به شورای عالی استان‌ها برود که حدود دو سال زمان می‌برد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بیشتر زمین های قابل واگذاری در شهر آشخانه، زمین های مرغوب و حاصلخیز کشاورزی است که جهاد کشاورزی با واگذاری و اختصاص آن به طرح نهضت ملی مسکن خودداری می کند.

وی با اشاره به خودداری برخی از ساکنان روستاها برای سنددار کردن واحد مسکونی شان، اضافه کرد: از ابتدای استان شدن خراسان شمالی ۷۸ هزار جلدسند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی صادرشده است.

وی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳ هزار و۵۰۰ سند مالکیت در حوزه روستایی و شهری صادرشده است‌.

کد خبر 6194768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha