۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵

مربی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با مهر:

مسئولان برای حفظ رنگرز همت کنند/خواسته‌های او برآورد شود

مسئولان برای حفظ رنگرز همت کنند/خواسته‌های او برآورد شود

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: رنگرز برای کشتی هر ثانیه تلاش کرد و حالا باید مسئولان برای حفظ او همت کنند و خواسته‌هایش برآورده شود.

حسن حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به استعفای حسن رنگرز از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ان شالله که این اتفاق نمی‌افتد. باید خواسته‌های این مرد بزرگ برآورده شود، کسب چهار مدال المپیک کم نیست. او یک اسطوره است. رنگرز در این دو سال و نیم کمی اذیت شد. دخترش به او خیلی وابسته بود. باید خواسته‌هایش برطرف شود.

وی گفت: انشالله او به تیم ملی برمی‌گردد و نباید نگران باشیم. رنگرز برای این تیم زحمت زیادی کشید، بعضی مواقع ۱۲ ساعت هم کار می‌کردند و جلسه‌های متعدد داشتند. اولین چیزی که به آن تأکید زیادی می‌کرد بحث عدالت محوری بود. کشتی فرنگی زنده شد و با حضور رنگرز شخصیت گرفت. برخلاف گذشته ما در این دوره از المپیک گلخانه‌ای کار نکردیم. همه کشتی‌گیران با سن کم به تیم اضافه شدند و در المپیک چهار مدال گرفتند. واقعاً همه برای این تیم زحمت کشیدیم و از زندگی خودمان زدیم. رنگرز دکتر علم تمرین بود و یک لحظه دست از کار نمی‌کشید.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: امیدوارم مسوولین همت کنند و او و دیگر کشتی‌گیران را حفظ کنند. ما می توانیم المپیک بعدی ۵ تا ۶ مدال خوش رنگ بگیریم و باید این کشتی‌گیران حفظ شوند. آقایان در گذشته گلخانه‌ای کار می‌کردند و حق مردم را هم نمی‌دادند آن وقت اسطوره هم می‌شدند، حالا امروز باید کمی همت کنند و سرمایه‌های خود را حفظ کنند. رنگرز ۱۲ روز در اردو بود و خیلی سختی کشید ما از زندگی خودمان زدیم.

حسین زاده گفت: رنگرز واقعاً یک نابغه است او یک لحظه بیکار نبود، شجاعت به خرج داد و بابت سعید فحش و کتک خورد. ما کشتی فرنگی را به دنیا نشان دادیم. این تیم در جایگاه چهارم بود وقتی آن را گرفتیم، امروز بهترین نتیجه را گرفتیم و این شوخی نیست. ما در المپیک که همه بهترین‌ها حاضر می‌شوند بهترین نتیجه را گرفتیم.

مربی کشتی فرنگی گفت: سعید اسماعیلی یک گزینه‌ای بود که کادر فنی برای حضورش در تیم ملی خیلی ایستادگی کرد. او با گرایی که در مسابقات ۷۵ کیلوگرم مبارزه کرد. چندین مرتبه کشتی گرفت و به همه ثابت کرد لیاقت حضور در تیم ملی را دارد. در آخر هم با مدال طلا جواب اعتماد ما را داد. او الان از شنیدن خبر استعفای رنگرز خیلی ناراحت بود و به من زنگ زد، به او گفتم انشاالله برمی‌گردد تو نگران نباش.

حسین زاده در واکنش به مصدومیت کشتی‌گیران گفت: تمام مصدومیت‌ها به خاطر فشارهایی است که از قبل به کشتی‌گیران وارد شده بود. کشتی‌گیران در مسابقات زیادی شرکت کردند و قطعاً در این شرایط، بدن در فشار است. وقتی هم که کشتی‌گیر خاک می‌شود یا سرپا کشتی می‌گیرد امکان مصدومیت بالا می‌رود. هادی توانست حریفی را شکست دهد که قهرمان سه دوره المپیک است و چندین مدال طلای المپیک و جهان را در کارنامه خود دارد. وقتی حریفش در دفاع خاک شده بود با آرنج به پای او ضربه زود و مصدومیتش تشدید شد.

وی گفت: امین میرزازاده هم دچار مصدومیت شد. در کل همه کشتی‌گیران زحمت زیادی کشیدند و سنگ تمام گذاشتند. واقعاً بدن‌ها سرحال بود، خیلی خوب جنگیدند، به خاطر مردم و به خاطر دل خودشان، خانواده و فدراسیون زحمت کشیدند. آقای دبیر همیشه می‌گفت من یک آزادکار هستم که قهرمان المپیک شد اما می‌دانم که کشتی در المپیک نتیجه خوبی می‌گیرد. خدا را شکر مزد زحماتمان را گرفتیم. من همیشه منتظر چنین روزی بودم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. برای ما مهم بود که هادی رقیب فینال خود را شکست دهد و خدا را شکر که این اتفاق افتاد.

کد خبر 6194769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدمحمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
      0 0
      ضمن تشکر وقدردانی از زحمات آقای رنگرز و تبریک به وی ، ایشان مربی بسیار با شخصیت،حرفه ای و علمی است که نمونه در حال حاضر ندارد درخواستهایش هم یقیناً برا خودش نمیباشد بلکه برای اعتلای کشتی خواهد بود مسئولین و فدراسیون باید او را نگه دارند و به خواسته هایش هم احترام بگذارند. ان شاءالله