۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۸

دبیر ستاد نانو با مهر مطرح کرد؛

دولت چهاردهم تعاملات علم و فناورانه با جهان را تسهیل کند

دولت چهاردهم تعاملات علم و فناورانه با جهان را تسهیل کند

دبیر ستاد نانو و میکرو گفت: از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان‌تری با دنیا داشته باشیم.

عماد احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه کشور طی ۲ دهه گذشته در حوزه توسعه علمی و فناوری رشد خیلی خوبی داشته است، اظهار کرد: دولت‌های مختلف، علی رغم تفاوت‌ها در جهت گیری ها و در مدیریت مباحث داخلی داشتند، اما تقریباً همه در زمینه توسعه علم و فناوری هم راستا و هم جهت بوده اند و این باعث شده ما سیر نسبتاً خوبی را در زمینه توسعه فناوری در کشور داشته باشیم به طوری که توسعه فنی و توسعه محصولات جدید دانش بنیان در دو دهه گذشته به ادبیات قالب هم مدیران و هم تقریباً صنایع تبدیل شده است.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد خوبی را در ایجاد کسب و کارهای نو، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارتباطات آنها با بدنه صنعتی کشور شاهد بودیم، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان نانو آن‌هایی که تاییدیه محصول از ستاد نانو دارند، نزدیک ۳۹۰ شرکت رسیده است.

احمدوند بیان کرد: در مسیر توسعه فناوری و دانش در کشور، ما به جایی رسیده ایم که قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد و این بلوغ بدنه علمی و فنی کشور را نشان می‌دهد و الان از شرکت‌ها و نهادهای مرتبط با توسعه علم و فناوری انتظار می‌رود که به حل مسائل کلان کشور کمک کنند. ظرفیت علمی و فنی در حوزه‌هایی مثل ناترازی آب، انرژی و ارتقا سطح سلامت با تمرکز بر حوزه پیشگیری نسبت به درمان، وجود دارد و در این زمینه‌ها انتظار این است که شرکت‌ها ارتباط قوی‌تر و جدی تر با صنایع و با بدنه مردم داشته باشند و به حل مساله بپردازند.

وی ضمن بیان این مطلب که از دولت چهاردهم انتظار این است که زمینه ارتباط صنایع با دانش بنیان‌ها را تقویت کند، گفت: اکوسیستم دانش بنیان در کشور تا حدودی شکل گرفته است و انتظار از دولت این است که بازارهای وابسته به دولت را در اختیار دانش بنیان‌ها قرار دهند و تعامل صنایع را که بخش عمده‌ای از آنها دولتی اند و یا وابسته به دولت هستند با شرکت‌های دانش بنیان‌ها تسهیل کند.

دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر تسهیل تعامل ایران با جهان در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و افزود: اگر تعاملات ما با سایر کشورها جدی تر، توسعه یافته و تسهیل شود از یک سو باعث می‌شود که ظرفیت داخل را به بازارهای صادراتی وصل کنیم و هم از ظرفیت سایر نهادهای علمی در کشورهای دیگر بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد. از دولت چهاردهم این انتظار می‌رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان تری با دنیا داشته باشیم و در این زمینه اگر دولت بتواند کمک کند، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش جدی تری در اقتصاد کشور داشته باشند.

کد خبر 6194795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha