۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶

کیشیناو استقرار اف- ۱۶ها برای اوکراین در مولداوی را تکذیب کرد

کیشیناو استقرار اف- ۱۶ها برای اوکراین در مولداوی را تکذیب کرد

وزارت خارجه مولداوی در بیانیه‌ای اخبار منتشره پیرامون استقرار جنگنده های اف- ۱۶ برای اوکراین در خاک این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، کیشیناو امروز سه شنبه در بیانیه ای اخبار منتشره پیرامون استقرار جنگنده های اف- ۱۶ برای اوکراین در خاک مولداوی را تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه مولداوی در این بیانیه با اعلام اینکه کاردار سفارت این جمهوری در مسکو در پی انتشار اخباری مبنی بر استقرار جنگنده های اف- ۱۶ برای اوکراین در خاک مولداوی به وزارت خارجه روسیه احضار شده، تاکید کرد که اخبار مربوطه در مورد استقرار جنگنده برای نیروهای مسلح اوکراین صحت ندارد.

به گزارش IPN، وزارت امور خارجه مولداوی از وزارت امور خارجه روسیه خواست تا اطلاعات مربوط به این کشور را از منابع رسمی مورد بررسی قرار دهد.

جمهوری مولداوی اعلام کرد که این کشور در موضوع اوکراین و تنش های کی یف بی طرف است و نهادهای آن به اصل بی طرفی احترام خواهند گذاشت.

کاردار سفارت مولداوی در مسکو بعدازظهر امروز سه شنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

به کاردار سفارت مولداوی در مسکو اطلاع داده شده بود که موضوعات مطرح مطبوعاتی در مورد قصد این کشور برای میزبانی از هواپیماهای اف-۱۶ برای اوکراین مقوله ای مهم به شمار می آید.

کد خبر 6194888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha