۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۶

رییس پلیس آگاهی قم از خبرگزاری مهر تقدیر کرد/کنترل جرایم در استان

رییس پلیس آگاهی قم از خبرگزاری مهر تقدیر کرد/کنترل جرایم در استان

قم- رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از تلاش ها و همکاری خبرگزاری مهر در تعامل با پلیس تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جعفر عباسعلی پورعصر سه شنبه در دیدار با مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر قم با تبریک روز خبرنگار و تلاش های خبرگزاری مهر در انعکاس اخبار پلیس قم بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در کاهش جرایم به خصوص جرایم سرقت در قم نقش مهمی دارد هوشیاری شهروندان و رعایت مسایل ایمنی است که رسانه ها در این حوزه نقش محوری دارند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اقدامات مسوولان به خصوص در حوزه مدیریت شهری و جانمایی پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم برای موتور سیکلت ها نیز نقش موثری در کاهش سرقت موتورسیکلت داشته است که مناسب سازی مبلمان شهری باید گسترده تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نصب دزدگیر و دوربین های مدار بسته نیز در کاهش سرقت های منازل مسکونی به خصوص مجتمع ها در جهت کاهش دزدی ها بسیار موثر است.

عباسعلی پور اضافه کرد: سارقین در اعترافات خود بیان می کنند در صورتی که خودروها دارای دزدگیر و قفل فرمان باشند به سمت آنان نمی روند چرا که ریسک این اقدام بسیار بالا خواهد رفت و از شهروندان نیز درخواست داریم وسایل و اشیا قیمتی خود را در داخل خودرو و در معرض دید قرار ندهند که این امر مورد طمع سارقان خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: آمار سرقت قطعات خودرو در استان قم قابل توجه است که ۹۰ درصد مربوط به باتری خودروها است که سارقان این باتری ها را به مراکز ذوب فلزات می فروشند که سازمان ضمن باید در این زمینه نظارت لازم را بر این مراکز داشته باشد و آنان را توجیه کنند و در این راستا بازدیدهای سرزده از سوی پلیس نیز صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: قم به دلیل آنکه شهر زائر پذیر است جرایم قاپ زنی در هسته مرکزی شهر قم بالا است که در این راستا این نوع سرقت به دلیل حساسیت بالا به عملیات ویژه واگذار شده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.

عباسعلی پور عنوان کرد: سرقت احشام نیز در قم به دلیل آنکه بخشی از دامپروران به صورت سنتی از دام نگهداری می‌کنند قابل توجه است که در این راستا نیز توصیه می‌کنیم دامداران از نگهبان ثابت و ۲۴ ساعته و مطمئن و از دوربین های مداربسته استفاده کنند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به آماری از عملکرد ۴ ماهه نخست امسال نیروی انتظامی استان قم گفت: در طی این مدت در مجموع شاهد کاهش ۲۳ درصدی سرقت ها در قم بودیم که شامل کاهش ۴۹ درصدی سرقت مغازه، ۵۹ درصد قاپ زنی، ۳۰ درصد سرقت منزل و ۱۳ درصد نزاع و درگیری است.

رییس پلیس آگاهی قم از خبرگزاری مهر تقدیر کرد

وی ابراز کرد: طی مدت ۴ ماهه نخست امسال هزار و ۷۹۸ سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شده اند.

مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر استان قم نیز در این دیدار بیان کرد: از تلاش های نیروهای خدم انتظامی در راستای فراهم آوردن امنیت و آرامش جامعه قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از جمله نهادهایی است که عملکرد آن در رصد مردم است و به فرموده رهبر معظم انقلاب این نهاد باید یار مهربان و مقتدر برای مردم باشد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم با بیان اینکه اخبار نیروی انتظامی همواره مورد توجه مردم است افزود: انعکاس اخبار مربوط به مقابله با سارقان، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر موجب دلگرمی مردم و جامعه است و در سالهای اخیر نیروی انتظامی استان قم عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

بخشی ابراز کرد: موضوع پیشگیری از جرایم از موضوعات مهمی است که رسانه ها می توانند با انعکاس توصیه های پلیس و بیان هشدارهای مراقبتی در این زمینه یاری گر پلیس باشند.

کد خبر 6195145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha