۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۴

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

وزیر پیشنهادی نفت نقاط قوت و البته نقاط ضعفی هم دارد

وزیر پیشنهادی نفت نقاط قوت و البته نقاط ضعفی هم دارد

کارشناس انرژی گفت:با توجه به گستردگی نفت هرگزینه ای نقاط ضعف و قوتی داردو یک نفر نمی تواند به تنهایی همه محاسن را داشته باشد به همین دلیل هر فردی معرفی شود دربخشی قوی و در بخش دیگر ضعیف است.

محمد علی خطیبی کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه انتخاب پاک نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، با توجه به اینکه از بدنه نفت است اقدامی مثبت به نظر می‌رسد، خاطر نشان کرد: گزینه‌هایی مطرح شده بودند که از بدنه نفت نبودند و هیچ آشنایی با وزارت نفت نداشتند و این نگرانی وجود داشت که افرادی خارج از وزارت نفت معرفی شوند، گزینه‌هایی که خارج از وزارت نفت بودند کارایی کافی را نداشتند زیرا نفت را نمی‌شناختند.

وی ادامه داد: اگرچه پاک نژاد معاون وزیر نفت نبود اما مدیریت‌های مهمی را بر عهده داشتند که در ارتباط با تولید نفت، نظارت و حتی برای مدتی مدیر عاملی نیکو را بر عهده داشت که این نشان دهنده آشنایی با مسائل بین‌المللی است و این آشنایی به فضای نفت حائز اهمیت است.

خطیبی با بیان اینکه فضای مهم نفت، تولید و فضای بین المللی آن است که پاک نژاد به آنها آشنایی دارد، خاطر نشان کرد: اگر چه سمت معاونت وزیری را بر عهده نداشت اما سمت‌هایی که داشتند که از اهمیت بالایی برخوردار است و به فضای نفت اشراف کامل دارند، ضمن آنکه هیچکس نمی‌تواند بر تمامی مسائل نفتی اشراف داشته باشد، زیرا نفت از گستردگی بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اما اینکه پاک نژاد گزینه مناسبی است یا نه باید گزینه‌های مختلف را دید و مقایسه کرد، شاید گزینه‌های خیلی بهتری وجود داشته باشد اما اینکه گزینه‌هایی خارج از نفت مطرح شدند نگرانی‌هایی مبنی بر انتخاب فردی ناآشنا به نفت وجود داشت و در صورت انتخاب چنین فردی وقت کشور هدر می‌رفت اکنون با چنین انتخابی پاک نژاد به سرعت می‌تواند وارد کار شود و از خود نظر و رأی دارد.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه گزینه‌های بسیار قوی وجود داشت که مطرح و معرفی نشدند یا نخواستند که در این سمت قرار بگیرند، خاطر نشان کرد: با این وجود گزینه‌هایی که داخل نفت بودند و به مسائل نفتی شناخت دارند بهتر از گزینه‌های خارج از نفت بودند.

خطیبی ادامه داد: طبیعتاً هر گزینه‌ای نقاط ضعف و قوتی دارد و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی همه محاسن را داشته باشد به همین دلیل هر فردی معرفی شود در بخشی قوت و در بخش دیگر ضعیف است زیرا از گستردگی بالایی برخوردار است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در صورتی که وزیر نفت شود باید با انتخاب همکاران مناسب نقاط ضعف خود را برطرف کنند. باید بتواند تیم تخصصی قوی ایجاد کند.

کد خبر 6195150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha