۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲

سردار کاکاوند خبر داد؛

دستگیری اعضا و انهدام سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر

دستگیری اعضا و انهدام سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از دستگیری اعضای سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر و انهدام این شبکه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست خبری در جمع خبرنگاران هشدارها و توصیه‌های مرتبط با مراسم اربعین و جزئیات دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر را تشریح شد.

سردار کاکاوند اعلام کرد: طی عملیات‌های اخیر، سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر که اقدام به حمل و جا به جایی مسلحانه از شرق به مرکز کشور می‌کردند شناسایی و منهدم شدند که بالغ بر ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و تعداد ۱۰ نفر از عناصر اصلی و مرتبطین دستگیر و ۱۲ خودرو و دو قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ارزش مالی این کشفیات بیش از هزار میلیارد تومان بود.

کاکاوند تأکید کرد: این عملیات‌ها در راستای ارتقای امنیت و آرامش جامعه و به‌ویژه در آستانه مراسم اربعین صورت گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به اجرای «طرح آرامش» اشاره کرد و گفت: حدود یک سال است که با هدف جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهر و مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر طراحی و اجرا شده است.

سردار کاکاوند افزود: معتادانی که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند، به کمپ‌ها و اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال منتقل می‌شوند تا ضمن دریافت حمایت‌های لازم، به مسیر زندگی سالم بازگردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به زائرین اربعین توصیه کرد که از هرگونه حمل و مصرف مواد مخدر خودداری کنند و هشدار داد که پلیس با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: مرحله دهم طرح آرامش در شهر را به اجرا گذاشتیم که ماحصل این طرح جمع‌آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر و ۴ هزار و ۵۰۰ خرده فروش به همراه ۴ تن و ۱۵ کیلوگرم دستگیر شدند.

وی مبنی بر اینکه آیا رشد مصرف موادمخدر در کشور روند رو به رشدی دارد یا خیر گفت: خوشبختانه روند رو به رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: اما اینکه بخواهیم گروه‌های خاص مانند بانوان و یا دانش‌آموزان را به تفکیک ارائه کنیم نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

سردار کاکاوند گفت: از ابتدای سال ۱۰۳ هزار و ۸۶ معتاد متجاهر  در کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

کد خبر 6195336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha