۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در ری با حضور میلیونی مردم

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در ری با حضور میلیونی مردم

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در این شهرستان با حضور چهار میلیون نفر خبر داد.

حجت الاسلام احمد اشرفی مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر سال ری جز شهرستان‌هایی است که برنامه جاماندگان اربعین را به صورت ویژه از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می‌کند؛ این مراسم با چهار میلیون نفر از این میدان شروع و فقط در خیابان فداییان اسلام دو میلیون زائر در روز اربعین داریم.

وی در ادامه یادآور شد: اداره اوقاف برای اینکه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین زائرپذیر بوده و امامزادگانی دارد، مواکب، ایستگاه‌های پذیرایی و همچنین غرفه‌های فرهنگی و معارف برپا می‌کند.

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری تصریح کرد: آستان مقدس شیخ صدوق امسال میزبان همایش ملی موکب‌داران مختلفی بود که در مرزها و حتی کشور عراق مستقر می‌شوند؛ سازمان اوقاف با همکاری خیران، متولیان بقاع متبرکه و موقوفه‌ها نسبت به راه‌اندازی مواکب در مرز ایران و یا کشور عراق اقدام کرده است.

حجت الاسلام اشرفی با اشاره به فعالیت موکب آستان مقدس شیخ صدوق در عراق عنوان کرد: سازمان اوقاف برای برگزاری برنامه در تمامی مناسبت‌های ملی، مذهبی و دینی برنامه‌ریزی دارد؛ به عنوان نمونه اجرای طرح بصیرت عاشورایی از محرم شروع و تا آخر صفر ادامه دارد و طی ۲۰ سال گذشته این ابلاغیه سازمانی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: برای ولایت علوی که یکی از برنامه‌های این اداره است، طرح اکمال دین نبوی و ولایت علوی در ذی‌الحجه اجرا می‌شود؛ طرح نشاط معنوی در ایام تابستان برای اوقات فراغت دانش آموزان اجرا می‌شود.

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اضافه کرد: طرح آرامش بهاری نیز از آخر اسفند شروع و تا ایام عید نوروز ادامه دارد؛ در راستای اجرای این طرح در تمام بقاع شاخص برنامه‌های مختلفی برای مردم اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام اشرفی تأکید کرد: هیچ مناسبتی ملی و مذهبی در تقویم نداریم که سازمان اوقاف و امور خیریه برای آن مراسم ملی و مذهبی برگزار نکند؛ برای همه این مناسبت‌ها ویژه برنامه داریم.

کد خبر 6195369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha