۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اعزام هزار طلبه خواهر به اربعین حسینی/ رشد دو برابری اعزام مبلغان

اعزام هزار طلبه خواهر به اربعین حسینی/ رشد دو برابری اعزام مبلغان

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال حدود هزار طلبه و مبلغ خواهر برای فعالیت‌های تبلیغی ایام اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام آرش رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعزام مبلغات به مراسم عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: در ایام اربعین سال گذشته ۴۰۰ طلبه خواهر و مبلغه به صورت سیار در موکب‌ها و شهرهای مذهبی عراق پاسخگوی نیازهای دینی زائران بودند و به فعالیت‌های تبلیغی همچون بیان احکام، پاسخ به شبهات، مشاوره، فعالیت‌های قرآنی و... پرداختند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال این تعداد با رشد بیش از ۲ برابری به حدود هزار مبلغ سیار افزایش یافته است.

وی افزود: امسال با همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین، نشان ویژه‌ای با عنوان مبلغه الاربعین با شعار کربلا طریق الاقصی طراحی شده تا مبلغان دینی بهتر شناخته شوند و محل رجوع زائران قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام رجبی از استقرار تعدادی از مبلغان در چهار مکان تبلیغی خبر داد و اظهار کرد: امسال تعداد محدودتری از مبلغان با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد اربعین در مکان‌های خاص مستقر می‌شوند که این مکان‌ها شامل منطقه زرباطیه، نجف، کوفه و کربلا است.

وی گفت: روز گذشته ۵۰ نفر از مبلغان برای استقرار در نجف و کربلا اعزام شده‌اند تا از هشتم تا بیستم ماه صفر به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.

به گفته وی، مبلغانی که در مکان‌های تبلیغی مستقر می‌شوند آموزش‌ها ویژه‌ای دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مبلغان سیار نیز پس از برگشت از سفر اربعین به ثبت گزارش عملکرد در سامانه نجم خواهند پرداخت تا در ارزیابی‌ها لحاظ شود.

کد خبر 6195680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha