قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:‌

نوجوانان به روحیه پرسشگری خود بها بدهند

نوجوانان به روحیه پرسشگری خود بها بدهند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مسئله وجود روحیه جستجوگری در نوجوانان و جوانان به این موضوع پرداخت که چگونه به جواب صحیح پرسش های خود برسیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در اولین روز مهر ماه با حضور در جمع دانش آموزان مدرسه علوم و معارف صدرا در شهر هشتگرد، با اشاره به مسئله وجود روحیه جستجوگری در نوجوانان و جوانان به این موضوع پرداخت که چگونه به جواب صحیح پرسش‌های خود برسیم؟

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بستر اینترنت و فضای مجازی به علت ذات ماشینی و الگوریتمیکی که دارند لزوماً پاسخ درست را به ما نمی‌دهد و ممکن است جواب‌های نادرست و یا گمراه کننده‌ای ارائه کند که ما را از هدف سوال خود دور کند و در مسیر انحرافی قرار دهد بر مراجعه به افراد آگاه طبق آیه شریفه قرآن کریم (فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَنحل ،۴۳) اشاره کرده و به تشریح اقسام برخورد انسان‌ها در مقابل سوال پرداخت.

به بیان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی انسان‌ها در مقابل سوال بر دو قسم هستند، قسم اول انسان‌هایی که به سوال خود احترام می‌گذارند برای پرسیدن سوال خود به افراد آگاه و منابع معتبر مراجعه کرده و آن را بیان می‌کنند، قسم دوم هم انسان‌هایی هستند که سوال نمی‌پرسند یا حتی بدتر از آن ذهنشان سوالی تولید نمی‌کند، ذهن فکر نمی‌کند، ذهن فعالیتی ندارد. به حال این افراد باید فکر کرد، این افراد نیاز به رسیدگی دارند، باید به حال افرادی که فکر نمی‌کنند، باید فکری کرد.

وی افزود: برخی هم هستند به عنوان نوادر از این دو گروه بالاتر هستند، ابن سینا در این مورد می‌گوید من هر آن مقدار که به دانشم افزوده شده به جهلم هم افزوده شد، یعنی اینکه هر چه بیشتر دانستم، متوجه شدم چه چیزهایی هست که من نمیدانم! انسان‌هایی که به این جایگاه می‌رسند در پی دانستن هر مسئله‌ای و رفع هر سوالی به شواهد ربوبیت الهی می‌رسند، مانند آنکه فیزیکدانی به شما می‌آموزد که هیچ چیز در این جهان از بین نمی‌رود و شما به سبب این آموختن و دانستن به معاد پی می‌برید.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی در ادامه با بیان اینکه سوال داشتن به تنهایی کافی نیست و باید برای رسیدن به پاسخ سوال تلاش کرد گفت: بدون تلاش و داشتن عمل و سست بودن بعید است که کسی بتواند مسئله ذهنی خود رفع کنند.

وی در ادامه با تاکید به جایگاه رفیع معلم بیان کرد: در میان این گروه‌ها معلمان بیشترین تلاش را جهت رفع سوال ذهنی خود و سوال ذهنی دیگران دارند و این خیلی ارزشمند است و ما باید قدردان معلم‌های خود باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پایان حضور خود در جمع دانش آموزان مدرسه صدرای شهر هشتگرد را به عنوان یکی از مدارس منتخب و برتر استان البرز توصیف کرده و برای دانش آموزان و دبیران آرزوی توفیق و سعادت کرد.

کد خبر 6195825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha