شیخ حسین انصاریان عنوان کرد؛

راز جایگاه والای سلمان فارسی و مالک اشتر نزد خداوند تبارک و تعالی

راز جایگاه والای سلمان فارسی و مالک اشتر نزد خداوند تبارک و تعالی

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان گفت:اگر انسان بخواهد خدا را بشناسد خوب است که به دعای جوشن کبیر مراجعه کند تا بفهمد مالک آدمی خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در حسینیه هدایت گفت: بسیاری از انسان‌ها در طول تاریخ مسافر نگاه انسان به انسان شدند و باختند و سرمایه‌های وجود خودشان را بر باد دادند.

وی افزود: در قرآن کریم و در سوره انعام خبر داده شد از این همه راه‌هایی که به عنوان دین و مکتب و فرهنگ و… پیروی نکنید چرا که همه شخصیت انسان را متلاشی می‌کند و خانه انسانیت را خراب می‌سازد؛ این گزارش پروردگار در قرآن کریم، از جاده‌های باطل است. برخی از این مسیرها ضررشان کم و بعضی بسیار زیاد بودند. یا بسیاری از فرهنگ‌هایی که غربیان پایه گذاری کردند ضررشان بسیار بوده است.

انصاریان با بیان اینکه شیطان معنای عام دارد و به هر کسی که سر راه آدمی نشسته باشد و بخواهد ارزش‌های انسانی را نابود کند قلمداد می‌شود گفت: ابلیس معنای خاص دارد اما شیطان معنای عام دارد. ابلیس و شیاطین دشمنان انسان‌ها هستند. پروردگار رب بوده و دلسوز و مالک و مربی انسان است او مالکی است که نگاهش به انسان نگاهی تربیتی، رشد و کمال است. نگاه او تنها به یک طایفه خاص نیست بلکه به ناس است. همه انسان‌ها را او آفریده و به همه آنها عشق و محبت دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از پیامبر عنوان کرد: حضرت فرمودند جناب سلمان دریایی است که آب آن را نمی‌توان کشید؛ جناب سلمان چه چیزی کسب کرد که تا این حد محبوب خدا و پیامبر شد؟ امام علی (ع) درباره مالک می‌فرماید موقعیتی که من در کنار پیامبر داشتم همان را مالک در کنار من دارد؛ این افراد حبیب الله بودند.

وی افزود: زمانی که حبیب بن مظاهر شهید شد امام حسین رو به دشمن کرد و فرمود شما کسی را کشتید که در یک شبانه روز یک ختم قرآن انجام می‌داد؛ ختم قرآن آنان همانند ما نیست بلکه آنان هنگام ختم قرآن چشمانشان پر از اشک بود. مالک انسان، خداوند است و شیطان و هوای نفس، مالک آدمی نیست. اگر انسان بخواهد خدا را بشناسد خوب است که به دعای جوشن کبیر مراجعه کند تا بفهمد مالک آدمی خداوند است.

انصاریان اضافه کرد: ابراهیم، نوح، شعیب، یوسف و سایر انبیا همه تربیت شده پروردگار بودند. آنان با تربیت الهی همواره به خداوند فکر می‌کردند و هرگز به سوی معصیت نرفتند. پیامبر می‌فرماید من تربیت شده خداوند هستم و علی نیز همه تربیت مرا به خود انتقال داد. انسان مؤمن معشوقی غیر از خدا در دنیا ندارد. شهدای کربلا همه از نمونه‌های تربیت شده مکتب الهی بودند که همه به بالاترین مقام دست یافتند. کسانی که به دنبال ارزش‌های الهی می‌روند و آن‌ها را در خود رشد و ظهور می‌دهند این افراد تربیت شده مکتب الهی هستند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله آشتیانی مرجعیت داشت و مدرس بود، ایشان همه عمر خود را صرف تربیت نفوس کرد، زمانی که از دنیا رفت یکی از چهره‌های معنوی خانواده اش در عالم خواب دید و از ایشان پرسید وقتی وارد برزخ شدی چه شد؟ مرحوم آشتیانی گفت دو فرشته الهی با وقار بسیار نزد من آمدند و گفتند من ربک؟ هنوز پاسخ نداده بودم که مشاهده کردم پیامبر و اطرافیانش گرد من حلقه زدند و فرمود آقا شیخ مرتضی هشتاد سال است در حال عبادت، تربیت و خدمت به مردم بوده و خسته است هر سوالی دارید از من بپرسید.

کد خبر 6195857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha