۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

یک کاوش تاریخی در«دریای بزرگ»/هورالعظیم را از منظری تازه می‌بینیم

یک کاوش تاریخی در«دریای بزرگ»/هورالعظیم را از منظری تازه می‌بینیم

مهدی باقری کارگردان «دریای بزرگ» از مراحل ساخت این مستند گفت و بیان کرد در این اثر از طریق ۱۲ راوی قصه تالاب هورالعظیم روایت می‌شود.

مهدی باقری که مستند «دریای بزرگ» را درباره محیط زیست هور و مسائل اجتماعی و تاریخی منطقه هورالعظیم کارگردانی می‌کند در این باره به خبرنگار مهر گفت: درباره «هورالعظیم» دلایل خشک شدن آن، تاثیر این خشکی بر زندگی مردم آن منطقه و مردم ایران، فیلم ساخته شده و مقاله‌های متعددی نوشته شده است. این موضوع به عنوان مسئله‌ای زیست محیطی در سال‌های اخیر، خبرساز و داغ بوده و در فضای مجازی هم درباره آن بحث می‌شود.

کارگردان «اهالی خیابان یک طرفه» ادامه داد: در مستند تازه‌ام که نام موقت آن «دریای بزرگ» است، از طریق ۱۲ راوی و ۱۲ روایت، قصه رودخانه کرخه، قبل از سد کرخه تا منطقه هورالعظیم را روایت می‌کنیم و در کاوشی تاریخی، به جایگاه این منطقه، اهمیت آن، آنچه این روزها در جریان است و گذشته و آینده احتمالی می‌پردازیم.

باقری در پایان عنوان کرد: در این مستند به این موضوع اشاره می‌کنیم که اگر در منطقه بالادست، اتفاقی رخ دهد، حتما تاثیر آن در اقلیم پایین دست و زندگی مردم مشاهده خواهد شد. ۲۰ درصد از تصویربرداری «دریای بزرگ» انجام شده است که به دلیل گرمای شدید ادامه تصویربرداری در پاییز و زمستان امسال، انجام می‌شود. امیدوارم این فیلم پایان سال آماده نمایش شود.

عوامل مستند «دریای بزرگ» عبارتند از کارگردان: مهدی باقری، فیلمبردار: رضا تیموری، نویسنده فیلمنامه: مهدی باقری و محمد شاهپیری، صدابردار: شاهین پورداداشی، پژوهش: ستاره آذرکمال، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

مهدی باقری کارگردانی مستندهای «پیر پسر»، «در جستجوی خانه خورشید»، «پرواز بر فراز سرزمین خورشید» و ... را در کارنامه دارد.

کد خبر 6195939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha