حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان:

شیعه اهل بیت (ع) هرگز شکمش آلوده به حرام نمی‌شود

شیعه اهل بیت (ع) هرگز شکمش آلوده به حرام نمی‌شود

توجه به لقمه حلال باعث می‌شود ارزش‌ها در وجود انسان باقی بماند، کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند کسانی بودند که لقمه حرام می‌خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام اربعین حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شیخ طوسی از وجود مقدس امام صادق (ع) زیارت وارث را روایت می‌کند. زیارت وارث از قلب مبارک امام معصوم بر زبان الهی او طلوع کرده و باقی مانده است. زائر در هر کجا که این زیارت را بخواند به محضر امام حسین (ع) عرض می‌کند من گواهی می‌دهم که شما اقامه کننده نماز بودید.

وی افزود: قرائت نماز کار بسیار راحت و آسانی است و هر کسی می‌تواند نماز را قرائت کند و تکلیف خود را انجام دهد اما اقامه نماز به معنای خواندن نماز با شرایط ظاهری و باطنی آن است. وقتی انسان می‌خواهد نماز را اقامه کند باید باطن خویش را از کبر، حسد، بخل، کینه و… پاک کند. به انسان گفته نشده در هنگام نماز تنها با ظاهری پاک حاضر شوید بلکه طهارت باطنی نیز لازم است.

انصاریان با بیان اینکه خداوند در هیچ کجای قرآن انسان را به قرائت نماز دعوت نمی‌کند و دستور به اقامه آن دارد اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) دومین پیامبر اولوالعزم بوده است و علت اینکه ایشان ابراهیم (ع) شد این بود که ایشان شیعه بود. حضرت ابراهیم (ع) شیعه حضرت نوح (ع) بود. شیعه به معنای اقتدا کننده همه جانبه است حضرت ابراهیم (ع) با همه وجود به پیامبر پیش از خویش در همه زمینه‌ها اقتدا کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند شیعه واقعی هرگز به انواع گناهان آلوده نمی‌شود، اگر می‌خواهید شیعه را بشناسید بداند که شیعه اهل بیت (ع) هرگز شکمش آلوده به حرام نمی‌شود، شیعه هرگز اهل دزدی، اختلاس و… نیست؛ توجه به لقمه حلال باعث می‌شود ارزش‌ها در وجود انسان باقی بماند. کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند کسانی بودند که لقمه حرام می‌خوردند و امروز نیز کسانی که اهل لقمه حرام هستند اهداف امام حسین (ع) را می کشند.

وی افزود: شکم مرکبی است که انسان را یا به سوی جهنم و یا به سمت بهشت خواهد برد. انسان باید در همه لحظات مراقب لقمه حلال باشد. مال حلال می‌تواند انسان را به بهشت ببرد و قطعاً مال حرام نیز آدمی را به سمت جهنم خواهد برد. به مال ربا وعده دوزخ داده شده است و کسانی که رباخوار است از اهل جهنم خواهد بود.

انصاریان اضافه کرد: حضرت از دیگر نشانه‌های شیعه بودن را چنین بیان فرمودند که شیعه واقعی اهل انجام کارهای ناپسند نیست و غریزه جنسی خود را در مسیر حرام قرار نمی‌دهد، از مال خویش در راه خدا بخشش می‌کنند، شیعه واقعی همواره با خداوند پیوند بر قرار می‌کنند و از آتش دوزخ می‌ترسند. حضرت ابراهیم (ع) شیعه واقعی بود و حضرت نوح اهل اقامه نماز بودند. حضرت ابراهیم (ع) همواره از خداوند درخواست می‌کرد که او را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد.

این استاد حوزه علمیه در آخر گفت: نماز یکی از رشته‌های عظیم دین است که عبادت حق محسوب می‌شود. یکی دیگر از عبادات پرداخت زکات است که حضرت نیز اهل پرداخت زکات بودند کسی که نماز می‌خواند و زکات پرداخت نمی‌کند آن نماز قبول نمی‌شود چرا که امام رضا چنین فرمودند. تقوا بدون صله رحم و عبادت الله و توحید بدون نیکی کردن به والدین قبول نیست و این ارزشی است که قرآن کریم برای پدر و مادر قائل شده است.

کد خبر 6196002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha