۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۲

همزمان با ایام اربعین حسینی؛

برپایی موکب «کتابخانه حسینی» کتابخانه های عمومی در مرز تمرچین

برپایی موکب «کتابخانه حسینی» کتابخانه های عمومی در مرز تمرچین

ارومیه-موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای سومین سال متوالی، برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام اربعین حسینی و برای خدمت رسانی فرهنگی به زائرین، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر میزبان زائرین خواهد بود.

در این موکب که از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی دایر خواهد بود؛ برنامه‌های فرهنگی- ترویجی کتاب محور با محوریت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و قرآن کریم با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» ویژه تمامی گروه‌های سنی اجرا شده و در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین خواهد پرداخت.

اجرای پویش «غزه تکرار کربلا» و اهدا پرچم فلسطین به صورت نمادین با هشتگ #غزه-تکرار-کربلا به زائران؛ طرح «بیعت با شهدا»؛ پویش «اذان به وقت کربلا» و اذان‌گویی توسط زائران در موکب به وقت اذان ظهر و مغرب؛ ساخت پرچم در سه طرح «یا حسین ع»، «یا زینب (س)» و «یا مهدی عج» توسط کودکان و نوجوانان با مهر بر روی پارچه؛ انجام دست‌های اربعینی در موکب شامل ساخت دستمال اشک با عنایت به فضیلت گریستن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام و ساخت ریسه با استفاده از نام و ذکر اهل بیت علیهم السلام از مهمترین برنامه‌های این موکب است.

پویش کتابخوانی با عنوان «طواف عشق» و خوانش کتاب‌های ادبی مرتبط با واقعه کربلا، روز عاشورا و…؛ رنگ‌آمیزی با طرح‌های محرم و عزاداری کودکان؛ قصه‌گویی برای کودکان از قصه‌های واقعه کربلا؛ پرده‌خوانی و نقالی؛ جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب توسط کودکان و نوجوانان؛ انجام کار فرهنگی با محوریت مجله شبنم؛ طرح استند عکاسی و عکس یادگاری با موضوع رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و فرزندان شهدا؛ اجرای برنامه‌های محفل قرآن و عترت و محافل ادبی با مدیریت استان؛ زیارت به نیابت از شهدا و.... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

کد خبر 6196328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha