۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۴

چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو برگزار شد

چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو برگزار شد

چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو صبح امروز با حضور مسوولان کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره همایش ملی قرض نیکو صبح امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در این همایش گفت: خیرینی که در این راستا قدم برداشتند خداوند به مالشان و زندگیشان برکت می‌دهد. طبق یک روایت از امام صادق که فرمودند افزونی‌ها در اموالی که انسان به دیگران قرض می‌دهد دو جور است یک افزونی حلال و دیگری افزونی حرام است و افزونی حلال به معنی است که بدون شرط اموالمان را قرض دهیم.

وی اظهار کرد: قرض‌الحسنه اقدامی است که انسان نیت خیر داشته باشد و انسان در راه خدا قرض دهد و چشم داشتی به آن مال نداشته باشد و بدون شرط باشد. به حمدالله در حال حاضر بانک‌های قرض‌الحسنه قرض‌هایی بدون هیچ چشم داشتی می‌دهند.

مصباحی مقدم افزود: قرض‌الحسنه به این معناست که انتظار منفعت نباشد، برخلاف تسهیلاتی که بانک‌ها می‌دهند و انتظار منافع دارند.

همچنین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در این همایش گفت: فردی که قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، در حقیقت با خداوند معامله کرده است. در حالی که پرداخت ربوی به منزله جنگ با خداست.

وی ادامه داد: بانک مرکزی با نگرش انتقادی به صندوق‌های قرض‌الحسنه نتوانسته است زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم کند.

ابوترابی گفت: اکنون افراد با شرمساری برای دریافت وامی معادل ۱۰ میلیون تومان جهت تأمین حداقل‌های زندگی به ما مراجعه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: اگر به دنبال احیای فرهنگ قرض‌الحسنه هستیم، چاره‌ای جز مدیریت و کنترل تورم نداریم. خوشبختانه پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات وعده‌های مالی بی‌اساس نداد.

کد خبر 6196376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha