۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۹

کارگردان نمایش با مهر مطرح کرد؛

روایتی ازفروپاشی تعادل زندگی درجنگ/«فصل خون» یک نمایش عاشقانه است

روایتی ازفروپاشی تعادل زندگی درجنگ/«فصل خون» یک نمایش عاشقانه است

کارگردان نمایش «فصل خون» که این روزها در تالار حافظ اجرا می‌شود، معتقد است این اثر روایتی از مظلومیت و فروپاشی تعادل زندگی انسان‌ها در جنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، اشکان اسکندری کارگردان نمایش «فصل خون» نوشته ایوب آقاخانی درباره این اثر که این روزها در تالار حافظ روی صحنه است، توضیح داد: «فصل خون»، روایتی جذاب از جنگ است که زاویه نگاه متفاوتی دارد. این نمایشنامه به تاثیر جنگ روی نگاه نویسنده‌ها می‌پردازد و به خوبی توانسته است مفهوم خود را برساند. این متن مانند دیگر کارهای ایوب آقاخانی است؛ گویی این امضای او است که دغدغه و حرف اصلی‌اش پشت داستان‌هایی عمدتاً عاشقانه مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: «فصل خون» مظلومیت و فروپاشی تعادل زندگی انسان‌ها در جنگ (به عنوان یک بحران) را بررسی می‌کند. در این اثر اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها می‌افتد، در حوزه اختیارشان نیست و از شرایطی که جنگ به وجود آورده، ناشی شده است.

این کارگردان جوان تئاتر اظهار کرد: «فصل خون» یک نمایش شاعرانه است، در نتیجه بهتر می‌تواند نقاط تاریک این واقعه را روایت کند و مخاطب نیز بدون درگیری مستقیم با این رویداد، آن را درک می‌کند.

اسکندری در پایان تأکید کرد: خلق چنین داستان‌ها و نمایشنامه‌هایی که به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد، مهارت و ظرافت خاصی را طلب می‌کند که ایوب آقاخانی به خوبی آن را دارا است.

نمایش «فصل خون» به قلم ایوب آقاخانی به کارگردانی اشکان اسکندری، مشاور کارگردان شهرام شاه حسینی، تهیه‌کنندگی مهدی سهرابی و مجری طرح مهرنوش بیگ‌زاده با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، تا ۵ شهریور هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

اشکان اسکندری، سالار مسیب‌زاده، سعیده عبائیان، زهرا نامور، محمد یوسفی، سوگند آریایی‌وثوق و فرزانه سادات هاشمیان بازیگرانی هستند که در «فصل خون» ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سرمشق من بیت حافظه! آقا برام یه چیزی نوشته که نه تو گفتی بهش، نه من! اونوقت هی میگه سرمشق خودتونو نوشتم … معلوم نیست از وقتی رفت توی نیزار چی شد. بیرون باد باد پاییزه، ناخوشی میاره!»

دیگر عوامل نمایش «فصل خون» عبارتند از دستیار کارگردان: فرزام صفاریان و سوگند آریایی‌وثوق، گریمور: مریم نامور، نور و صدا: حدیثه نجفی و فائقه شهرابی، مدیر صحنه: مسعود سلطانی، روابط عمومی: مرتضی رنجبران.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6196585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha