۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۰

یک هفته با کتاب؛

انتشار فراخوان ۳ رویداد ادبی در هفته‌ای که گذشت

انتشار فراخوان ۳ رویداد ادبی در هفته‌ای که گذشت

انتشار فراخوان‌های «جایزه ابوالحسن نجفی، کنگره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف» از جمله خبرهای مهم حوزه کتاب و نشر در این هفته بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی هفت خبر مهم پرداخته‌ایم که آغاز به کار یک انتشارات و درگذشت یک نویسنده برزیلی از جمله آن ها هستند.

انتشار فراخوان جایزه ابوالحسن نجفی، انتشار فراخوان کنگره شعر دفاع مقدس، برگزاری اختتامیه جایزه داستان کوتاه گارنت، انتشار فراخوان جایزه ادبی یوسف، خرید سهمیه اسباب بازی برای کتابخانه‌های تازه تأسیس هم از دیگر خبرهای حوزه کتاب و نشر در این هفته بودند.

انتشار فراخوان جایزه ابوالحسن نجفی

فراخوان هشتمین دوره جایزه و نشان ابوالحسن نجفی به تازگی توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شده است. این جایزه توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب در بهمن ماه برگزار می شود و از برگزیدگان در حوزه رمان و مجموعه داستان تقدیر می‌کند.

انتشار فراخوان کنگره شعر دفاع مقدس

بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت ویژه استان تهران برای ارسال آثار توسط دبیرخانه این رویداد فراخوان داد.

فراخوان مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان تهران در شش محور موضوعی توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است.

برگزاری اختتامیه جایزه داستان کوتاه گارنت

اختتامیه نخستین دوره جایزه بین‌المللی داستان کوتاه گارنت با معرفی برگزیدگان، در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

انتشار فراخوان جایزه ادبی یوسف

فراخوان سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان تهران با محوریت داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر شد. این جایزه ادبی به گردآوری و ارزیابی داستان‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس می‌پردازد و برترین داستان‌ها را در دو بخش داستان کوتاه و داستانک (فلش فیکشن) معرفی می‌کند.

خرید سهمیه اسباب‌بازی برای کتابخانه‌های تازه تأسیس

با پیگیری اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف افزایش هوش و خلاقیت و توسعه مهارت‌های شناختی اعضا با خریداری ۲۰ قطعه اسباب‌بازی، سهمیه اسباب‌بازی به کتابخانه‌های تازه‌تأسیس اختصاص یافت.

با راه‌اندازی بخش کودک در تمامی کتابخانه‌ها، یکی از درخواست‌های همیشگی کتابخانه‌ها، به‌ویژه کتابخانه‌های تازه‌تأسیس، ارسال سهمیه ویژه اسباب‌بازی است.

به منظور افزایش هوش و خلاقیت و توسعه مهارت‌های شناختی اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی، بسته اسباب‌بازی شامل ۲۰ قطعه در ۵۰ بسته خریداری شده است. این اسباب‌بازی‌ها برای اعضای ۲ تا ۱۵ ساله قابل استفاده است.

آغاز به کار یک انتشارات

انتشارات «ماهی سیاه» به تازگی با مدیریت امیرکیوان شعبانی آغاز به کار کرده است. این انتشارات به صورت تخصصی در حوزه چاپ کتب ادبیات، هنر، کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

درگذشت نویسنده برزیلی

نقل از سی‌ان‌ان، مارسیو سوزا، نویسنده، روزنامه‌نگار، نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌ساز در حالی در ۷۸ سالگی درگذشت که آثار متنوعی از خود به جای گذاشت و سهم خود را به فرهنگ آمازون و برزیل ادا کرد.

سوزا سال ۱۹۴۶ در مانائوس به دنیا آمد و در دانشگاه سائوپائولو در رشته علوم اجتماعی تحصیل کرد. او به عنوان منتقد فیلم با مقاله‌هایی که در زمینه فرهنگ در چندین روزنامه می‌نوشت، شناخته شد.

کد خبر 6197074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha