۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵

دستیار پوتین: آمریکا در حمله به شهرهای مرزی روسیه مشارکت دارد

دستیار پوتین: آمریکا در حمله به شهرهای مرزی روسیه مشارکت دارد

دستیار رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای ناتو در حمله ارتش اوکراین به منطقه «کورسک» نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکولای پاتروشف، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تهاجم اوکراین به منطقه مرزی «کورسک» با مشارکت آمریکا، ناتو و سرویس های ویژه غربی برنامه ریزی شده بود.

به گفته پاتروشف حمله ارتش اوکراین به کورسک به دلیل «درک کی‌یف از فروپاشی قریب الوقوع خود» انجام شد.

وی دراین‌باره گفت: این غرب بود که حکومت جنایتکار را در اوکراین به قدرت رساند. کشورهای ناتو اسلحه و مربیان نظامی به اوکراین فرستادند، آنها همچنان اطلاعات اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار می دهند و اقدامات گروه های نئونازی را کنترل می کنند.

پاتروشف ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر عدم دخالت در این موضوع (حمله به کورسک) را رد کرد. او دراین‌باره گفت: این امری عادی است که ایالات متحده یک چیز می گوید و درست برعکس عمل می کند. بدون مشارکت و حمایت مستقیم آنها، کی یف هرگز جرات نمی کرد پای خود را در خاک روسیه بگذارد.

ارتش اوکراین در ۶ آگوست حمله بزرگی را به منطقه کورسک آغاز کرد. از آن زمان تاکنون هشدارهای حمله موشکی بارها در این منطقه صادر شده و دولت روسیه در سطح فدرال در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

وزارت موقعیت های اضطراری روسیه گفت که اکثر ساکنان این منطقه به طور موقت در مناطق دیگر اسکان داده شده‌اند و اکنون در معرض خطر نیستند. به گفته این وزارت، تنها در یک روز گذشته بیش از ۷۲۰ نفر تخلیه شده اند.

کد خبر 6197091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha