۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

سامانه بارشی تا شنبه در اردبیل ماندگار است

سامانه بارشی تا شنبه در اردبیل ماندگار است

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، جو استان تا ظهر فردا شنبه ۲۷ مرداد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید کوهی اظهار کرد: این سامانه بارشی از دیروز در استان شروع به فعالیت کرده و دیشب و امروز آسمان غالب مناطق نیمه ابری تا ابری، گاهی مه آلود، همراه با وزش باد شرقی در پاره‌ای از اوقات تند و بارش باران توأم با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی نیز صادر شده که توجه به توصیه‌های هشدار تاکید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با خروج این سامانه بارشی تا روز دوشنبه ۲۹ مرداد جو استان در مناطق مرکزی و جنوبی نسبتاً ناپایدار خواهد ماند و با توجه به تداوم جریانات مرطوب، آسمان در این مناطق غالباً نیمه ابری خواهد بود.

وی اضافه کرد: احتمال رخداد رگبار باران نیز در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود و روز سه شنبه ۳۰ مرداد جو استان در اکثر مناطق نیمه پایدار شده و از شدت ابرناکی کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه دمای هوا طی امروز روندی کاهشی به خود می‌گیرد و هوای نسبتاً خنکی در استان حاکم خواهد بود، بیان کرد: از فردا بر میزان دمای هوا افزوده خواهد شد و در اواسط هفته آتی دمای هوا به وضعیت نرمال و تابستانه خود بر خواهد گشت.

کد خبر 6197333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha