۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

امام جمعه اهرم:

ظرفیت‌های مساجد در عرصه‌های مختلف استفاده شود

ظرفیت‌های مساجد در عرصه‌های مختلف استفاده شود

بوشهر- امام جمعه اهرم با تاکید بر تقویت پایگاه‌های مقاومت مسجد گفت: ظرفیت‌های مساجد در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

به گزارش خبرنگاار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار کرد: است. همانطور که جنگ برای جوانان یک دانشگاه بود، اسارت هم یک دانشگاه بود.

وی اضافه کرد: همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها و اسرای کربلا با جهاد تبیین قیام عاشورا را کامل کردند در دفاع مقدس هم راویان دفاع مقدس و اسرای سرافراز نماد مقاومت، عزت و شکوه انقلاب اسلامی شدند.

پهلوزاده ادامه داد: مراکزی که با نوجوانان و جوانان مرتبط هستند لازم است از تجربه و خاطرات این عزیزان استفاده کنند چرا که هر ساعت اسارت این عزیزان با تحمل ضربات کابل و انواع و اقسام شکنجه‌ها همراه بوده و اسرایِ قهرمانِ ما گنج ماندگار و نمادِ مقاومت و ایثار هستند.

امام جمعه اهرم افزود: کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ هست که جوان امروز وقتی کودتاهای مخملی و رنگی را در دنیا می بیند و همین چند روز پیش در ونزوئلا بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکا می‌خواست منتخب مردم این کشور را با کودتا برکنار کند، کودتای ۷۱ سال پیش در ایران و کنار زدن دولت مصدق و شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که به فرمایش مقام معظم رهبری اشتباه تاریخی مصدق سبب این اشتباه شد این بود که مصدق به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

وی یاد آور شد: تا به امروز دیده ایم هر ملتی و هر حکومتی به آمریکا اعتماد کرده ضرر کرده است. بعد از ۷۱ سال نباید درس کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کرد و تفکری که شیفته و درس آموخته مکتب غرب است نباید برای مملکت تصمیم سازی کنند.

پهلوزاده بیان کرد: نباید به آمریکا جرثومه فساد اعتماد کنند چرا که اعتماد به آمریکا اعتماد به گرگ خوانخوار است. خوش بینی و اعتماد به آمریکا، انسان را طاغوت می‌کند. قذافی معدوم، صدام معدوم، بن علی معدوم و شاه معدوم همه به آمریکا اعتماد کردند و طاغوت شدند و معدوم شدند و به زودی طاغوت اعظم هم معدوم خواهد شد.

تقویت پایگاه‌های مقاومت مسجد

امام جمعه اهرم ادامه داد: یکی از مهمترین امور دنیای اسلام است موضوع مسجد است. تنها جایگاهی که خداوند برای عبادت قرار داده مسجد است و هر مکانی که در راستای مسجد نباشد تضعیف جایگاه مسجد خواهد بود. اگر هزینه‌هایی که در امور غیر مسجد می‌شود در مسجد مصرف می‌شد و با ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مساجد و تقویت پایگاه‌های مقاومت مسجد آسیب‌های اجتماعی هم ناچیز می‌شد.

وی افزود: هرکجا مسجدی در تراز اسلام باشد محله و جامعه پیرامون آن هم محله و جامعه تراز خواهد بود. در روایتی زیبا از رسول اکرم حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید بر روی هشت در بهشت معارفی نوشته شده و روی در ششم نوشته است؛ هر کسی که می‌خواهد قبر او وسیع باشد به مساجد برود.

پهلوزاده گفت: مراعات صدای بلندگو، مراعات باز بودن درب مسجد و همه امور مسجد. خدا صاحب مسجد است مسجد بیت الله است. اگر خادم مسجد بودیم فردای قیامت مسجد ما را شفاعت می‌کند اما اگر صاحب مسجد شدند شفاعتی درکار نیست، چرا که خدا صاحب مسجد است و کسی که خودش را صاحب مسجد که بیت الله است بداند غصب خانه خدا کرده. ظرفیت‌های مسجد بسیار زیاد است اما با محدود کردن مساجد، به وقت نماز اسلام را محدود می‌کنیم.

وی اضافه کرد: کسانی که خودشان را صاحب مسجد می‌دانند؛ بدانند با محدود کردن مسجد، اسلام را محدود کرده اند. همانطور که قرآن را محدود با مراسم فاتحه کرده اند. جامعه اسلامی را از موهبت‌های مسجد محدود کرده اند. در جامعه اسلامی نمی‌شود کسی که خود را صاحب مسجد می‌داند برای مردم محله تصمیم بگیرد.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: مردم باید تلاش کنند به هر نحوی خادم مسجد باشند از ساخت و تعمیر و نگهداری و میزبان دار میهمانان خانه خدا باشید. بر حاکمیت و حکومت دینی لازم و ضروری است که نظم بخشی امور مساجد را در اولویت امور تربیتی و فرهنگی قرار بدهد.

کد خبر 6197359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha