۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰

امام جمعه همدان:

دولت با رفع مشکلات مردم سرمایه اجتماعی خود را حفظ می‌کند

دولت با رفع مشکلات مردم سرمایه اجتماعی خود را حفظ می‌کند

همدان-امام جمعه همدان گفت: اگر دولت در رفع مشکلات مردم موفق شود، سرمایه اجتماعی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: کابینه معرفی شده نشان می‌دهد رویکرد سیاسی و جناحی در آن حاکم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سرمایه اجتماعی ارتباطی با جناح بندی‌ها ندارد، بیان کرد: اگر دولت در رفع مشکلات مردم موفق شود، سرمایه اجتماعی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

شعبانی با بیان اینکه کابینه‌ای باید شکل بگیرد که شناخت درستی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشند، گفت: آنچه برای رئیس جمهور مهم است، همراهی با مردم و حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه این توصیه رهبر معظم انقلاب برای موفقیت دولت‌ها است که همه باید همراهی کنند، عنوان کرد: رئیس جمهور با معرفی کابینه خود نشان داد به شعارهای وفاق ملی و تخصص توجه داشته است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دکتر پزشکیان از کسانی استفاده کرد که مشی سیاسی متفاوتی دارند و این ارزشمند است، گفت: مجلس با لحاظ شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و توجه به مصالح واقعی مردم به وزاری پیشنهادی رأی دهد.

شعبانی با اشاره به اینکه انتقام از رژِیم صهیونیستی حق قانونی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است، افزود: آنهایی که دعوت به عدم انتقام و میانجی‌گری می‌کنند، حرفشان غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه طبق تمام قانون بین‌الملل حق ایران است که در برابر رژیمی که به خاکش حمله کرده بایستد، گفت: انتقام جمهوری اسلامی فضای وحشت را بر رژیم صهیونیستی حاکم کرده است.

شعبانی اظهار کرد: مگر دشمن نمی‌گوید قوم برگزیده است و گنبد آهنین دارد، پس چرا از مرگ می‌ترسد و نفس‌هایش به شماره افتاده؟

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مقاومت را در ایستادگی و قدرت ایران، یمن‌، فلسطین و لبنان دیده و از آن می‌ترسد، اظهار کرد: دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق دیده‌اند.

شعبانی بیان کرد: انتقام قطعی است اما کیفیت و نحوه آن را جمهوری اسلامی انتخاب خواهد کرد، باید از متولیان و مسئولان در رابطه با وجود آسیب‌هایی اجتماعی که در همدان وجود دارد، گله کنم

وی ادامه داد: اول از خودم و شورای فرهنگ عمومی گله می‌کنم که در بحث آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام شده است؟

شعبانی این استان دارای سند فرهنگی است و همه این آسیب‌ها در آن دیده شده و متولیان باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند. دیدن این آسیب‌ها برای هر انسانی بسیار تلخ است.

وی اظهار کرد: باید از مردمی نیز گله کنیم که بعضی از صحنه‌ها را می‌بینند اما به جای کمک، شروع به فیلم برداری می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه همه در برابر حل آسیب‌های اجتماعی مسئول هستیم، هم مسئولان و هم متولیان، گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی دارای متولی است و باید به وظایف خودش عمل کند.

وی افزود: باید از نهادها و مجموعه‌هایی که با مفاسد برخورد کردند، تشکر کنیم اما این برخوردها باید مقتدرانه و بازدارنده باشد و این فسادها در شأن دارالمومنین نیست.

شعبانی بیان کرد: همه نخبگان و مردم باید مطالبه کنند که کجای کار اشکال دارد، آیا بنده یا هر مسئولی، به وظیفه خودش عمل کرده یا خیر.

وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود که بودجه‌های فرهنگی چگونگی استفاده می‌شود، گفت: البته این به معنای ندیدن زحمات نیست، اما امروز همه باید از جوانان و نسل جدید حمایت کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در روز جهانی مسجد دوباره به حاکم شدن وفاق و وحدت در مسجد توصیه می‌کنم، اظهار کرد: همه ارکان مسجد در جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند و بدانند که در روز قیامت در رابطه با جذب جوانان و رونق مسجد از آنها سوال خواهد شد.

شعبانی ادامه داد: ۱۶۷ موکب در استان همدان آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

کد خبر 6197367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha