۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

سبزواری عنوان کرد؛

اهداف بازآموزی داروسازان/ آشنایی با بیماری‌های شایع

اهداف بازآموزی داروسازان/ آشنایی با بیماری‌های شایع

رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی، به تشریح اهمیت سخنرانی های بازآموزی در همایش داروسازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی از ۲۴ الی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

در این رویداد علمی و صنفی، بیش از ۲۰۰۰ داروساز در سخنرانی‌های بازآموزی شرکت کردند.

سخنرانی‌های بازآموزی روز اول

شعله ابراهیم پور متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز، در سخنرانی یا موضوع تجویز و منطقی دارو در اختلالات جنسی، نکاتی را برای شرکت کنندگان در همایش ارائه داد.

مهدی محمدی متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز، در سخنرانی با موضوع تجویز و مصرف منطقی دارو در اختلالات جنسی مردان، به طرح چالش‌های این مبحث علمی و پزشکی پرداخت.

سخنرانی‌های بازآموزی در همایش داروسازی، در نوبت عصر با سخنرانی شعله ابراهیم پور متخصص داروسازی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه یافت.

موضوع سخنرانی وی، مدیریت عوارض داروهای مورد استفاده در درمان ناباروری زنان است.

سخنرانی‌های بازآموزی روز دوم

دومین روز از برگزاری چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی، با سخنرانی‌های بازآموزی ادامه پیدا کرد.

تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌های مورد استفاده در درمان سنگ‌های کلیه؛ اولین سخنرانی روز دوم بود که دکتر سیمین دشتی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای حاضران انجام داد.

تجویز و مصرف منطقی محلول‌های تزریقی با حجم بالا (سرم‌ها)، سخنرانی بود که دکتر سیمین دشتی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شرکت کنندگان در همایش ارائه داد.

رویکرد کیس محور به تداخلات رایج دارویی در بیماری‌های قلبی و عروقی، سخنرانی سوم در بخش اول از روز دوم همایش داروسازی بود که توسط دکتر سها نمازی متخصص داروسازی بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارائه شد.

سخنرانی‌های بازآموزی روز پایانی همایش داروسازی

سلسله سخنرانی‌های بازآموزی در روز پایانی چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی نیز ادامه داشت.

در روز سوم و پایانی، موضوع سخنرانی‌ها عبارت بودند از تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع گوارشی، تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع چشم و گوش، تجویز و مصرف منطقی دارو در اختلالات رایج در دوران بارداری و شیردهی و سخنرانی آخر بازآموزی، تجویز و مصرف منطقی دارو در ناخوشی‌های شایع عضلانی اسکلتی بود.

امید سبزواری رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی، در حاشیه روز پایانی همایش داروسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از وظایف انجمن‌های علمی، افزایش دانش و مهارت دانش آموخته‌های رشته مربوطه است. در همین راستا، تلاش ما در انجمن این است که دانش و مهارت دانش آموختگان رشته داروسازی و پزشکان را با برگزاری این قبیل بازآموزی‌ها، در مقابل بیماری‌های شایع، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر افزایش دهد.

وی افزود: بازخوردی که ما از شرکت کنندگان در همایش داروسازی داشتیم، این بود که مطالب ارائه شده مورد رضایت آنها بوده و استفاده مفید را از برنامه‌های بازآموزی برده اند.

چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی در روزهای ۲۴ الی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

کد خبر 6197402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha