۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵

سردار حسینی:

۴۵ درصد زائران اربعین به ایران بازگشته‌اند

۴۵ درصد زائران اربعین به ایران بازگشته‌اند

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۳۶ درصد تصادفات جاده‌ای در سفر اربعین کاهش یافته است، گفت: ۴۵ درصد زائران به ایران بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا امروز در مرز مهران درباره تردد زائران اربعین اظهار کرد: در روزهایی قرار داریم که ترددهای زیارتی به مقصد عراق صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ محور خاصی با مشکل مواجه نیستیم، افزود: البته حجم کار در استان‌هایی مانند کرمانشاه، ایلام و بخشی از استان خوزستان بدون مشکل خاصی بالاست.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: تمهیدات لازم در هر ۶ مرز تردد زائران پیش‌بینی شده و امکانات مناسبی از حیث توقف‌گاه برای خودروهای شخصی و ایجاد زیرساخت لازم برای هر پایانه مرزی فراهم شده است.

حسینی یادآور شد: نکته مورد توجه این است که در هر ۶ مرز در مقاطعی محورها به صورت دوطرفه جداسازی نشده است بنابراین بی شک باید از عجله و سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: آماری که تا امروز صبح گزارش شده مبنی بر این است که بالغ بر ۲۲ درصد افزایش مراجعه به مرزها را داریم و همچنین ترددها هم افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: با جمع‌بندی آمارها بحث کاهش حدود ۳۶ درصدی مجموع تصادفات را داریم که همچنان دغدغه و نگرانی از وقوع تصادفات در بازگشت زائران به دلیل خستگی بالاست و توصیه می‌کنیم که در مسیر بازگشت حتماً استراحت لازم را داشته باشند.

حسینی ادامه داد: ۴۵ درصد از تعداد زائرانی که تا امروز از مرز خارج شده‌اند، بازگشته‌اند و این به این معناست که هموطنان میزان مدت زمان سفر خود را مدیریت کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم که هموطنانی که تا این لحظه هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند، میزان توقف در کشور عراق را به گونه‌ای مدیریت کنند که بحث توزیع سفرها هم در رفت و هم بازگشت صورت پذیرد و دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانند مدیریت لازم برای کنترل ترافیک را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور فراجا یادآور شد: همه شرایط و آمارها وضعیت مطلوب را نشان می‌دهد و امیدوارم تا پایان این ایام همین شرایط ادامه داشته باشد.

کد خبر 6197553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      0 0
      ویروس آبله میمون جدید رسید