۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۰

مهر گزارش می دهد+فیلم و عکس؛

نمایش شور حسینی در دمای ۴۸ درجه/میزبانی شایسته از زائران

نمایش شور حسینی در دمای ۴۸ درجه/میزبانی شایسته از زائران

کرمانشاه-هوای قصرشیرین در حالی به ۴۸ درجه رسیده که روز گذشته بیشترین آمار تردد از پایانه مرزی خسروی از اول ماه صفر تاکنون به ثبت رسیده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز خسروی در غربی‌ترین نقطه کشور با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی خاورمیانه، قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و در عین حال هموارترین مسیر برای تردد زوار کشورمان به عتبات عالیات در کشور عراق شناخته می‌شود که اگر این روزها سری به این مرز بزنید، رفت و آمد پر شور زائران حسینی از این مرز گواه این مدعا است.

به نظر می‌رسد «دروازه عتبات» روزهای شلوغ‌تری را نسبت به روزهای قبل خود خواهد داشت زیرا بر اساس مشاهدات، زائران حسینی عمدتاً با خبر گرفتن از مرزهای دیگر و مطلع شدن از وضعیت آنها ترجیح می‌دهند به خسروی روی آورند. همین موضوع باعث شده است که روز به روز بر زائرانی که این مرز بین المللی را برای تردد به کشور عراق انتخاب می‌کنند بیشتر و بیشتر شود.

نمایش شور حسینی در دمای۴۸درجه/میزبانی شایسته از زائران

زیرساخت‌ها برای تردد روزانه ۱۵۰ هزار زائر از مرز خسروی فراهم است

سردار کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به قدمت طولانی مرز خسروی در میزبانی شایسته از زوار عتبات عالیات اشاره و اظهار کرد: این مرز کوتاه‌ترین مسیر، امن‌ترین مسیر جاده‌ای و بهترین امکانات زیرساختی برای تشرف به کربلای معلی را دارد.

وی افزود: این مزیت‌ها موجب شده که در اربعین ۱۴۰۳ روز به روز بر تعداد زواری که این مرز را برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) انتخاب می‌کنند، افزوده شود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اربعین سال جاری شاهد افزایش چند برابری تعداد زوار نسبت به سال گذشته برای عبور از مرز خسروی به دلایلی از جمله رضایتمندی زوار از امکانات، خدمات رسانی و تسهیل در تردد هستیم که پیش بینی می‌شود طی روزهای پیش‌رو این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.

سپهری به سطح تعاملات با مسئولان پایانه منذریه عراق اشاره کرد و گفت: این تعاملات در سطح خوب و قابل قبولی است و زوار ما در آن سوی مرز خسروی به خوبی تکریم می‌شوند.

نمایش شور حسینی در دمای۴۸درجه/میزبانی شایسته از زائران

وی تصریح کرد: همین امر بر روند افزایش تعداد زوار برای تردد از پایانه خسروی تأثیر مثبت داشته است.

سپهری تاکید کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های خوب مرز خسروی و همچنین همکاری مناسب طرف عراقی در مرز منذریه، امکانات برای تردد روزانه تا ۱۵۰ هزار زائر از مرز خسروی پیش بینی شده است.

تردد از مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته باز است.

وی افزود: تردد از این مرز بر اساس امکانات زیرساختی و رفاهی بدون معطلی و وقفه در حال انجام است.

تأمین حمل و نقل مناسب زوار در مرز منذریه

به گفته خبرنگار مستقر مهر در پایانه مرزی خسروی پارکینگ‌های تعبیه شده در مرز خسروی به اندازه کافی جای خالی دارد و زائران با پارک خودرو در این پارکینگ‌ها می‌توانند با اتوبوس‌های فراهم شده به نقطه صفر مرزی برسند.

نمایش شور حسینی در دمای۴۸درجه/میزبانی شایسته از زائران

وی گزارش داد: پس از عبور بی وقفه زائران از گیت ها، اتوبوس‌هایی برای انتقال زائران به ترمینال منذریه تدارک دیده شده و زائران از ترمینال منذریه می‌توانند با انتخاب وسیله نقلیه مناسب (اتوبوس، ون و سواری) خود را به شهرهای زیارتی کشور عراق برسانند.

انتقال ۷ مصدوم از بیمارستان منذریه عراق به ایران

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر در مرز خسروی با حضور در مرز منذریه عراق، ۷ مصدوم ایرانی را از بیمارستان منذریه به ایران منتقل کردند.

وی افزود: این مصدومان بر اثر موارد مختلفی در خاک عراق دچار حادثه شده و به بیمارستان منذریه منتقل شده بودند.

نمایش شور حسینی در دمای۴۸درجه/میزبانی شایسته از زائران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از بیمارستان منذریه به مرز خسروی و سپس به بیمارستان قصرشیرین منتقل شدند.

وی از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی خسروی و منذریه در خارج از کشور خبر داد.

ترددها از مرز ۲۷۰ هزار نفر از مرز خسروی گذشت

سیدشهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ هزار و ۶۱۸ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۶۰ هزار و ۲۵۸ زائر خارج شده و ۱۲ هزار ۳۶۰ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز گذشته روندی افزایشی داشته است.

وی افزود: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۱۲ هزار ۱۲۰ نفر ایرانی و ۲۴۰ نفر خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵۹ هزار و ۵۸۳ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۶۷۵ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

نمایش شور حسینی در دمای۴۸درجه/میزبانی شایسته از زائران

کهریزی افزود: برآورد می‌گردد هرچه به اربعین نزدیک تر شویم، میزان تردد زوار از پایانه مرزی خسروی هم بیشتر می‌شود و ار ابتدای ماه صفر تا کنون تردد از مرز خسروی ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ نفر به ثبت رسیده است.

وی از آمادگی کامل امکانات و زیرساخت‌ها در پایانه مرزی خسروی نیز یاد کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات زوار عتبات عالیات است.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر زائران نیز رضایت نسبی از امکانات رفاهی، تردد و استقرار موکب‌ها در مسیر پایانه مرزی خسروی دارند.

کد خبر 6197798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید رضا ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      0 0
      مرزخسروی دروازه کربلا تمام قد درخدمت زوارارباب است