۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹

کارشناس هواشناسی هرمزگان خبر داد؛

ادامه ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

ادامه ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

بندرعباس-کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز کماکان ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و شاهد بارش باران، وزش باد و مواج بودن دریا خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: در ساعات صبح در برخی نقاط مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز، وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود و توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

وی اظهار کرد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد بود.

سی‌سی پور ادامه داد: بیشینه سرعت باد بویژه در شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱٫۵ متر خواهد رسید و سبب محدودیت در ترددهای دریایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: این شرایط ناپایدار دریایی تا روز دوشنبه /۲۹ مرداد / و ناپایداری‌های جوی با شدت و ضعف تا پایان هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و به لحاظ دمایی در این مدت نوسانات دمایی تغییر ۱ تا ۲ درجه‌ای خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمترین و بیشترین دمای بامداد امروز با ۲۷ و ۳۳ درجه در سردشت و سیری ثبت شد، روز گذشته هم دمای جاسک تا ۴۵ درجه رسید، دمای هوای مرکز استان هم بین ۳۱ و ۳۶ درجه در نوسان بود.

کد خبر 6197901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha