۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

دمای هوای آذربایجان شرقی کاهش می‌یابد

دمای هوای آذربایجان شرقی کاهش می‌یابد

تبریز- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارندگی های رگباری شب گذشته در برخی نقاط استان از کاهش سه تا ۶ درجه ای دمای هوای استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از امروز تا بعد از ظهر یکشنبه، گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی ادامه داشته و موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش و بروز مه در مناطق مستعد می‌شود.

وی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز دوشنبه تا اواخر هفته به تدریج وضعیت جوی استان پایدار می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان در این بازه زمانی شدت بارش‌ها در نیمه شمالی استان بیشتر است، گفت: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در این مناطق ضروری است.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته عجبشیر با ۳۶ درجه و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز (۸ صبح) ۱۹ درجه بالای صفر است، یادآور شد: دمای این شهر نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

امید فر گفت: دمای تیکمه داش ۱۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته ۶ درجه کاهش یافته است.

کد خبر 6198015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha