۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

توسعه ورزش همگانی از رویکردهای جدی شوراها است

توسعه ورزش همگانی از رویکردهای جدی شوراها است

زنجان-رییس شورای اسلامی استان زنجان، توسعه ورزش همگانی را یکی از رویکردهای جدی این شورا برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بابامرادی در جلسه علنی شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان زنجان برگزار شد، ورزش را یکی از موضوعات اساسی در سلامت جسم و روان مردم برشمرد و گفت: شوراهای اسلامی استان در راستای توسعه ورزش همگانی از هیچ همکاری دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به رضایت مردم از تکمیل استخر سلطانیه، افزود: مردم منتظر افتتاح این استخر تا هفته دولت هستند.

این مسؤول یادآور شد: مصوبه احداث سالن کشتی در شهر سلطانیه نیز با تخصیص زمین از طرف شهرداری محقق شده و منتظر تسریع در ادامه روند هستیم.

بابامرادی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیگیر اختصاص سالن بحران به منظور توسعه و ترویج ورزش هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه در ادامه ضمن تاکید بر تکمیل سالن ورزشی روستای ویر و بخش باغ حلی، خواستار افزایش اعتبارات هیئات ورزشی و چمن مصنوعی در روستاهای بزرگ این شهرستان شد.

نماینده شورای اسلامی ماهنشان در شورای استان نیز در ادامه این جلسه بر افزایش حمایت‌ها در اجرای چمن مصنوعی در بخش انگوران تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش انگوران از بخش‌های ویژه و پرجمعیت شهرستان است و دهیاری‌ها در تأمین اعتبارات مورد نیاز محدودیت دارند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌کرد ۲ میلیارد ریالی معادن برای ورزش در شهرستان ماهنشان

عابدینی، خواستار شفاف‌سازی هزینه‌کرد ۲ میلیارد ریالی از محل معادن برای ورزش در سطح شهرستان ماهنشان و نیز خواستار تأمین سیستم گرمایشی و تجهیزات ورزشی و تأمین سالن‌های کوچک برای ورزش‌های رزمی در این منطقه شد.

جواد محمدی، نماینده شورای اسلامی طارم در شورای استان نیز از اجرای نیمه‌تمام پروژه‌های زمین چمن مصنوعی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: بخش چوزق با بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت، نیازمند توجه ویژه در تأمین فضاهای ورزشی است.

نماینده شورای اسلامی شهرستان خرمدره در شورای استان نیز با اشاره به ظرفیت این منطقه در قهرمان‌پروری و تربیت ورزشکاران بین‌المللی، خواستار توجه بیشتر به ورزش در این شهرستان شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات بر اساس جمعیت تخصیص می‌یابد و شهرستان خرمدره همواره به دلیل تقسیمات کشوری با محدودیت مواجه بوده، در جذب اعتبارات نیز با محدودیت مواجه است.

محدثه مولایی با تاکید بر اینکه معیار در تخصیص اعتبارات باید میزان محرومیت باشد، نه جمعیت و سلیقه افراد، خواستار چاره‌اندیشی در خصوص هزینه بالای باشگاه‌ها برای خانوارهای پرجمعیت شد.

این عضو شورای شهر خرمدره با بیان اینکه اراضی بلاتکلیف ادارات و نهادها باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: از این اراضی می‌توان برای تأمین سرانه ورزشی بهره برد.

وی همچنین به کمبود فضاهای ورزشی بانوان اشاره و ابراز کرد: ایجاد پارک‌های بانوان در سطح شهرها فرصت مناسبی برای توسعه ورزش زنان است.

مولایی در ادامه با اشاره به ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، تصریح کرد: متأسفانه این ادغام موجب شد موضوعات جوانان مغفول واقع شده و مشکلات پابرجا بماند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه ورزش بهترین راه مبارزه با ناهنجاری‌ها است، افزود: اگر در حوزه ورزش هزینه نکنیم باید در کمپ‌ها و رفع آثار ناهنجاری‌ها هزینه کنیم.

سعید نجفی با اشاره به ایجاد پارک‌های جدید در سطح شهرها، خواستار تجهیز پارک‌ها به تجهیزات ورزش عمومی شد.

نماینده شورای اسلامی خدابنده در استان نیز با اشاره به نیمه‌تمام رها شدن زمین چمن مصنوعی در برخی روستاها و شهرها، گفت: برای نمونه چمن مصنوعی شهر کرسف با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری به دلیل نداشتن روشنایی و فنس بلااستفاده مانده است.

مجید اصانلو ضمن ابراز خرسندی از توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و نیز استقبال مردم از ورزش، خواستار برگزاری جلسه نمایندگان مردم و مدیرکل ورزش و جوانان به منظور طرح نیازها و پیشنهادات ورزشی محلات شهری و روستایی شد.

نماینده شورای اسلامی ابهر در شورای استان نیز با اشاره به وضعیت استخر هیدج، گفت: متأسفانه بهره‌برداری از این استخر تبدیل به شعار همه نماینده‌ها شده است.

سید امین حسینی ضمن قدردانی از تأمین آب استخر مذکور با حفر چاه، خواستار بهره‌برداری از استخر هیدج و نیز احداث استخر و سالن ورزشی در شهر ابهر شد.

کد خبر 6198028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha