۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

صالحی خبر داد؛

۲۷ دستگاه آمبولانس از گمرک ترخیص شد

۲۷ دستگاه آمبولانس از گمرک ترخیص شد

دادستان تهران، از ترخیص ۲۷ دستگاه آمبولانس که در گمرک بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین تور نظارتی، رسانه‌ای در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به همراه معاون امور ویژه دادستان امروز برگزار شد.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در این دو سال و چهار ماه در گمرک نظارت‌ها و پیگیری‌های مستمری انجام شده است که امروزه شاهد تحول بسیار خوبی هستیم.

وی افزود: اقداماتی که در این دو سال انجام شده است عبارت است از: تعیین و تکلیف کالاها به عنوان یک حقوق عامه مورد تأیید ریاست قوه قرار گرفته است، ۲۷ دستگاه آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ گمرک بود ترخیص شده است، با پیگیری‌های که انجام شد صنایع داروسازی به وزن ۲ هزار کیلوگرم و ۱۸۰ هزار تن سرم وارداتی ترخیص شدند.

صالحی گفت: با پیگیری‌های دادستانی تهران ۲ میلیون و سه هزار قلم کالا مربوط به وزارت بهداشت ترخیص شد. همچنین تعداد دو هزار و ۴۳۵ دستگاه کشنده در گمرکات تهران و ۶ هزار و ۷۷۱ کشنده در گمرکات غرب تهران در مجموع ۹ هزار و ۲۰۶ دستگاه تعیین تکلیف و ترخیص شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: استقرار نیروهای سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد در محل فرودگاه‌ها و پاسخگویی برخط به استعلام‌ها، دستور انتقال کالاهای سلامت محور از انبارهای عمومی به انبارهای دارای دمای منفی، پیگیری و تخصیص انبار به مدیریت اموال تملیکی تهران، پیگیری و تخصیص انبار حاوی سرمایش برای تخلیه و بارگیری گوشت‌های گرم وارداتی از دیگر اقدامات پیگیری شده توسط دستگاه قضائی در گمرکات است.

وی با اشاره به پیگیری‌های گمرک استان تهران از تعیین تکلیف و ترخیص پیش‌سازه‌های دارویی به وزن ۲ هزار کیلوگرم خبر داد و اظهار داشت: ۱۸۰ تن سرم وارداتی در شرایطی که کشور به این کالا نیاز داشت، ترخیص شد؛ همچنین داروی وارفارین که بیش از یک سال در انبارهای گمرک امام خمینی (ره) معطل مانده بود، ترخیص شد.

کد خبر 6198167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha