۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

جزئیات تشکیل موکب رسانه ای اربعین در خوزستان تشریح شد

جزئیات تشکیل موکب رسانه ای اربعین در خوزستان تشریح شد

اهواز - یک فعال رسانه‌ای اربعین، جزئیات تشکیل و راه اندازی موکب رسانه‌ای اربعین در استان خوزستان به منظور پوشش فعالیت‌های مرتبط را تشریح کرد.

محمد امین غفاری در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تشکیل موکب رسانه‌ای اربعین در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس تجربه در سال‌های پیش خصوصاً سال گذاشته در ایام اربعین، شاهد وجود ظرفیتی از فعالان رسانه‌ای اعم از عکاس و خبرنگار بودیم که علاقمند بودند تا رویداد بزرگ اربعین حسینی، پیاده روی‌ها، موکب‌های برپا شده در ماه‌های صفر و محرم را در سطح استان به صورت رسانه‌ای پوشش دهند.

وی افزود: هر زمان که می‌توانستیم وسیله‌ای تهیه کرده و برنامه ریزی انجام دهیم، در این خصوص ما را همراهی می‌کردند البته ایاب و ذهاب، اطلاع پیدا کردن از رویدادی که قرار است برگزار شود و یا گرفتن مجوز و هماهنگی در برخی مواقع از بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی اهالی رسانه بود تا بتوانند بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دهند.

غفاری بیان کرد: پس از گزارش‌هایی که تهیه کردند، حمایت معنوی و پشتیبانی از آنها باید انجام می‌شد، این تجربه را به ما انتقال داد که لازم است حرکتی در این خصوص صورت گیرد و باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. لذا امسال برای اجرای حرکتی منسجم، برنامه ریزی انجام داده و موکب رسانه‌ای اربعین را تشکیل دادیم.

غفاری ادامه داد: بر این اساس بررسی‌های صورت گرفت، اطلاعاتی جمع آوری شد و تمام حرکت‌هایی که نیاز بود به صورت رسانه‌ای پوشش داده شوند را دنبال کردیم، پس از آن برای وسایل ایاب و ذهاب و اطلاع رسانی به رسانه‌ها پیگیر شدیم و در نهایت به هر نقطه جغرافیایی استان که رویدادی بود، اعزام انجام دادیم.

این فعال رسانه‌ای گفت: همچنین در ۲ هفته با همکاران رسانه‌ای برای تهیه گزارش‌های مختلف حضور پیدا کردیم و این هفته موکب رسانه‌ای اربعین فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. همچنین برای افرادی که تمایل به حضور دارند نیز راه‌های ارتباطی معرفی شد.

غفاری اضافه کرد: همچنین برای این موکب دبیر اجرایی معرفی کردیم تا هر کدام از علاقمندان با تماس، معرفی رسانه و رزومه خود به دبیرخانه، در جریان حرکت‌های بعدی موکب قرار گیرند و ما را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت موکب نگاهمان محدود به رویداد اربعین نیست، تصریح کرد: قصد داریم در دیگر رویدادهای مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و هرآنچه اصحاب رسانه و هنر می‌توانند مسئولیتی که در قبال انتقال پیام و روشنگری بر دوش دارند را انجام دهند، برنامه ریزی کرده و زیرساخت فراهم کنیم تا به شکل هرچه بهتر از پس مأموریت خود برآیند.

عفاری در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا با وجود رسانه‌های رسمی، باید چنین برنامه‌ای در استان اجرا شود، گفت: رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها بعضاً شرایط خاص خود را دارند، در مسیری که وجود دارد اطلاعاتی دریافت می‌کنند و به رویداد اعزام می‌شوند اما تجربه کرده‌ایم همواره آنها هم از بخشی از اطلاعات دور هستند و بسیاری از رویدادهایی را که رخ می‌دهد پشت سر رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند لذا با این کار تشکیل شبکه داده و بین رسانه‌های رسمی، رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی حلقه وصل شدیم.

جزئیات تشکیل موکب رسانه ای اربعین در خوزستان تشریح شد

وی اظهار کرد: با ایجاد یک پایگاه و موکب مردمی، سعی کردیم بروکراسی و یا کندی کار را کاهش داده و یا حتی خلاء بی تفاوتی که ممکن است نسبت به برخی از رویدادها وجود داشته باشد را برطرف کنیم.

به گفته وی، هرجا مردم و حرکت‌های مردمی از جمله رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر ورود داشته باشند، اتفاقات بزرگ و تأثیرگذاری را رقم زده‌اند.

غفاری افزود: افراد رسانه‌ای آنقدر دغدغه مند پای کار هستند که گاهی حتی تجهیزات خود را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهند، با وجود سختی و مشکلاتی که وجود داشته بدون هیچ گله و اعتراضی همواره پای کار رویدادهای ارزشمند بوده و هستند.

وی با اعلام اینکه فعالیت موکب رسانه‌ای اربعین محدود به ایام اربعین نیست، عنوان کرد: تصمیم داریم هر رویدادی که در سطح خوزستان، استان‌های اطراف و حتی کشورهای همسایه وجود دارد را براساس مسئولیت خود پوشش دهیم، اهالی رسانه نیز علاقمند هستند به مسائل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و حتی مطالبه گری ورود کرده، پیگیری کنند و انعکاس دهند، همچنین با مطالبه گری مشکلات مردم را حل کنند.

مدیر مؤسسه نگاه روشن عروج تصریح کرد: از زمانی که این حرکت آغاز شد حتی زمانی که عنوانی نداشت، حرکت‌های بسیاری مشاهده کردم به طور مثال در رویداد مذهبی یوم العباس که چندان دیده و شنیده نشده بود، با حضور رسانه‌ای و انجام رسالت خبری، دیگران از این رویداد مطلع شدند و سال بعد تعداد زیادی از اهالی رسانه در محل حضور پیدا کردند، حتی صدا و سیما نیز به پخش زنده پرداخت.

غفاری گفت: همچنین در شهرها و روستاهای مختلف، موکب ها، پیاده روی‌ها و مراسم مذهبی بسیاری بود که دیده نمی‌شد اما پس از حضور دوستان ما دیده و دنبال شدند. حتی برخی مشکلات مردم در مسائل اجتماعی از طریق این حرکت دیده شد.

کد خبر 6198191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha