۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان خبر داد؛ 

اختصاص ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان تویسرکانی

اختصاص ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان تویسرکانی

همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از اختصاص ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید کمباین در شهرستان تویسرکان خبر داد.

سجاد محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای ۴۵ کیلومتری کانال با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان نام برد و خاطرنشان کرد: مجری این طرح سازمان جهاد کشاورزی با پیمانکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام بوده است به طوری که تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: اصلاح الگوی کشت از دهه ۵۰ مطرح شده است اما همیشه در حد آئین‌نامه و دستورالعمل بوده و عملیاتی نشده است ولی طی یک سال اخیر با کشت گیاهان کم آب‌بر مانند کلزار طرح اصلاح الگوی کشت در تویسرکان اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان ادامه داد: ۱۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است و در سال جاری ۷۶۰ هکتار کلزا کشت شده است به صورتی که با بیشترین سطح کشت تویسرکان مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.

محمد اصغری از کشت کلزا، گندم و جو که طرح کشت‌های قراردادی هستند سخن به میان آورد و افزود: این محصولات از اقدام‌های بسیار مؤثر در الگوی کشت هستند چون دست واسطه‌ها و دلالان را از بازار کوتاه می‌کنند.

وی از مزیت گلخانه‌ها نام برد و متذکر شد: سال گذشته از شهرستان تویسرکان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه و عراق صادر شده است و سه ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای از شهرستان تویسرکان صادر شده است.

محمد اصغری از برگزاری جشنواره گردو، مبل و فرش به صورت مشترک در ۳۱ شهریور در شهرستان خبر داد و تصریح کرد :۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخلات شده است که در این حوزه سندهای تک برگ ۶ دانگ برای کشاورزان صادر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در پایان عنوان کرد: شهرستان تویسرکان در بخش مکانیزاسیون خیلی ضعیف است و برای برداشت گندم و جو بیش از ۱۱۰ دستگاه کمباین در فصل برداشت در شهرستان لازم است که متأسفانه ۱۴ کمباین بومی وجود دارد که باید در این زمینه تدابیری صورت گیرد.

کد خبر 6198221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وحید ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      0 0
      وقتی دولت نمیتونه سوخت موردنیاز ترکتور وکمباین روتامین کنه چه فایده داره،