۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حضرت زینب(س) مقتدرانه مقابل یزید ایستاد

حضرت زینب(س) مقتدرانه مقابل یزید ایستاد

مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت زینب(س) تنها یک زن بود که با این که از نظر نظامی شکست خورده به نظر می‌رسید ولی نترسید و مقتدر مقابل یزید ایستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رحیم پور ازغدی در اختتامیه چهارمین کاروان طرح «حامیم» در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد اظهار کرد: هنوز در برخی اذهان، حضرت زینب (س)، مضطر، بلاکش و مورد ترحم است در حالی که بین آن همه رعب و وحشت از یزید به عنوان ابرقدرت زمان و بعد از همه آن مصیبت‌ها، تنها یک زن بود که با این که از نظر نظامی شکست خورده به نظر می‌رسید ولی نترسید و مقتدر مقابل یزید ایستاد و در پاسخ تهدید و تمسخرش گفت هر غلطی می‌خواهی بکن ما شکست نخواهیم خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحریفات عاشورا افزود: وقتی کاروان اسرا وارد کوفه شد با گریه و ترحم مردم مواجه شدند، حضرت زینب فرمود هم می کُشید هم گریه می‌کنید!؟ بعد هم به بچه‌ها تاکید کرد که فرزندان پیامبر (ص) صدقه نمی‌گیرند و هر چه به شما دادند به سمت خودشان پرتاب کنید و این یعنی خاندان پیامبر (ص) عزتمندند و از ترحم بیزارند حال ما بعد از هزار و چهارصد سال چگونه چنین نگاهی به ایشان داریم؟

وی به یکی دیگر از تحریفات پیرامون امام حسین (ع) و عزاداری‌ها اشاره و اضافه کرد: این که فرموده اند اشک ریختن برای مصائب امام حسین (ع) سبب بخشش گناهان می‌شود این برای کسانی است که در خط امام و مقید به عمل صالح هستند اما احیاناً دچار خطا و لغزشی می‌شوند و در این صورت خطایشان با اشک بر امام بخشیده می‌شود نه این که هر کس هر خطایی دلش خواست انجام دهد بعد بیاید در مجلس عزاداری اشک بریزد و بخشیده شود.

ازغدی گفت: بخشش در پی اشک بر امام، برای جلوگیری از یاس و ناامیدی گنهکار است نه مغرور شدن به گناه و تداوم آن و برخی عزاداری سیدالشهدا (ع) را به مکتب توجیه و تشریع گناه تبدیل کرده اند به گونه‌ای که فکر می‌کنند طی سال هرچه خواستند می‌توانند انجام دهند و بعد با افتخار و در حال انجام همان گناهان به مجالس عزاداری بیایند و اشک بریزند تا بخشیده شوند و بعد دوباره همان مسیر را ادامه دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی فکر می‌کنند کشته شدن یا ضربه خوردن، مطلقاً ضرر است در حالی که منطق حسینی و زینبی این است که هدف، نه خود ما بلکه خداوند و رضای اوست؛ ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه و پیروزی از این رو از انجام وظیفه لذت می بریم نه صرفاً برنده شدن، بنابراین حتی اگر ظاهراً هم شکست بخوریم پیروز هستیم.

کد خبر 6198279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha