۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

صنعت ریلی یک بخش راهبردی است

صنعت ریلی یک بخش راهبردی است

زنجان-رییس سازمان مدیریت بحران کشور، صنعت ریلی کشور را به عنوان یک صنعت راهبردی عنوان کرد و گفت: باید توجه ویژه به توسعه این بخش صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در بازدید از یک شرکت صنایع ریلی در ابهر، از صنعت ریلی کشور به عنوان یک صنعت راهبردی یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت این صنعت در کشور، باید همه توان و تلاش خود را به کار گیریم تا صنعت ریلی ایران در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی یکی از مزیت‌های توسعه صنعت ریلی کشور را کاهش تلفات جاده‌ای دانست و افزود: بی‌شک اگر به دنبال کاهش تلفات جاده‌ای در کشور هستیم، باید نسبت به توسعه صنعت ریلی گام‌های بلند و مؤثری برداریم.

این مسؤول با یادآوری اینکه صنعت ریلی در هر کشوری به عنوان پیشران و محرک اصلی اقتصاد به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم این محرک را توسعه دهیم، باید نگاهی که به صنعت ریلی کشور وجود دارد را تغییر دهیم، به همین خاطر تغییر نگاه در این زمینه متضمن رشد اقتصادی نیز خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه، جلوگیری از تراکم جمعیت در مرکز کشور را یکی دیگر از مزایای توسعه صنعتی ریلی کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا یکی از اقدامات برای توسعه صنعت ریلی مربوط به مترو در کلان‌شهرها است که به همین منظور باید از ظرفیت داخلی برای توسعه این بخش بهره برد.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه دولت حمایت جدی از صنعت ریلی کشور به ویژه در شرکت ایریکو انجام داده است، گفت: بی‌تردید اگر این حمایت‌ها نبود، امروز شاهد رونق تولید واگن در ایریکو نبودیم.

کد خبر 6198303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha