۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹

در نشست خبری مطرح شد؛

در روز جهانی مسجد رویکرد و برنامه اصلی ما حمایت از مسجدالاقصی است

در روز جهانی مسجد رویکرد و برنامه اصلی ما حمایت از مسجدالاقصی است

موسوی گفت: اجلاس روز جهانی مسجد امسال ۳۰ مردادماه ۷ صبح با حضور ۷۰۰ امام جمعه و امام جماعت در مجتمع آدینه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احسان موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز در نشست خبری روز جهانی مسجد که در محل مجتمع محراب برگزار شد اظهار داشت: اجلاس روز جهانی مسجد امسال ۳۰ مردادماه ۷ صبح با حضور ۷۰۰ امام جمعه و امام جماعت در مجتمع آدینه برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز جهانی مسجد بزرگترین هدفش اعلام همبستگی مساجد جهان اسلام، ائمه جماعات و دست اندرکاران مسجدی با فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است بر همین اساس بزرگداشت دو شهید محور مقاومت شهید آیت الله رئیسی و شهید اسماعیل هنیه از محورهای اصلی اجلاس امسال است.

موسوی با اشاره به شعار اجلاس امسال بیان داشت: شعار اجلاس امسال «مسجد هسته مقاومت جهان اسلام» است. امسال این اجلاس در تهران و با حضور ائمه جماعات داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و با توجه به جنایاتی که امروز در فلسطین صورت می‌پذیرد مهمانان حاضر در جلسه از اقدامات جنایتکارانه صهیونیستی اعلام انزجار و برائت خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه برای برگزاری این همایش چهار نشست تخصصی در نظر گرفته شده است گفت: برخی از این نشست‌ها برگزار شده و بعضی دیگر در حال برگزاری و یا در آینده برگزار خواهد شد. این نشست‌ها با حضور افراد سرشناس جهان اسلام صورت می‌پذیرد. ما در ۲۳ ناحیه مساجد شهر تهران دیدار نخبگان مساجد را خواهیم داشت تا بتوانند با اشتراک گذاری تجربیات خودشان، نقش مسجد را در محور مقاومت تشریح کنند.

موسوی ابراز کرد: ما توانستیم با همکاری حوزه‌های علمیه محلی را برای آموزش‌های تخصصی ائمه جماعت مساجد، راه اندازی کنیم تا با آموزش‌های لازم، امام جماعت با تراز مسجد و به روز، تربیت کنیم. این نشست‌ها شامل نشست تخصصی ائمه جماعات استان تهران و مدیران نواحی این مرکز با مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، نشست تخصصی نخبگان ائمه جماعات استان تهران با رئیس رسانه ملی، نشست تخصصی مجمع نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران به منظور حمایت و پشتیبانی از مساجد تهران است.

وی با بیان اینکه مساجد تهران در قالب ۲۳ ناحیه دسته بندی شده اند که هر کدام این ناحیه‌ها نیز برنامه‌های خاصی برای روز جهانی مسجد تدارک دیده اند گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تجلیل از نمازگزاران و دیدار با خانواده‌های پیرامونی مسجد با حضور ائمه جماعات و ائمه جمعه اشاره کرد. موضوعات و فعالیت‌های مسجد در محورهای مختلف در مساجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه در روز جهانی مسجد رویکرد و برنامه اصلی ما حمایت از مسجدالاقصی است، عنوان کرد: در این روز مسجد الاقصی توسط رژیم جنایتکار به آتش کشیده شده است، به همین منظور رویکرد و برنامه اصلی ما در این روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه است، آسیب شناسی از مشکلات مساجد تهران هم موضوعی است که در دهه تکریم و غبارروبی مساجد به آن پرداخته می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های امور مساجد را پیگیری برگزاری آموزش‌های تخصصی در قالب مدیریت مسجد برای ائمه جماعات بیان و عنوان کرد: تاکنون چنین مرکز تخصصی ای برای ائمه جماعات نبوده است و اکنون با همکاری حوزه‌های علمیه درصدد راه اندازی این مرکز هستیم.

کد خبر 6198316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha