۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

۱۰۰۰ خودروی کمک دار سبک به ناوگان امدادی اضافه شده است

۱۰۰۰ خودروی کمک دار سبک به ناوگان امدادی اضافه شده است

زنجان- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۰۰۰ خودروی کمک دار سبک به ناوگان امدادی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی، ظهر شنبه در حاشیه افتتاح طرح سلام در شرکت تولید صنایع غذایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار ارزنده‌ای برای خرید و دریافت تجهیزات امدادی مورد نیاز توسط رئیس جمعیت هلال احمر کشور شده است.

وی به توسعه خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال‌جاری یک هزار خودروی کمک‌دار سبک جدید که می‌تواند در مناطق بحرانی و صعب العبور کمک قابل توجهی کند را وارد کشور کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خدمات هلال احمر را با اهمیت خواند و افزود: فعالیت این مجموعه سازمانی در ابعاد مختلف به‌ویژه در حوزه بحران برای جمهوری اسلامی ضروری است.

وی ادامه داد: هلال احمر برای امدادرسانی در این بحران‌ها و مخاطراتی که امروزه و تاکنون پیش‌رو داشتیم، حضور مؤثر و عملکرد خوبی داشته است.

نامی به اشاره به اینکه در ابعاد بین‌المللی نیز کشورهای مختلف در مواجهه با بحران، از ایران درخواست کمک کردند، یادآور شد: نمونه آن در زلزله ترکیه و سوریه بود که هلال احمر ایران به کمک آن‌ها رفت.

وی با بیان اینکه زلزله ترکیه و سوریه تلفات سنگینی بر جا گذاشت، عنوان کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به کمک این کشورها آمد و توانست تعداد زیادی از مردم را از زیر آوار نجات دهند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها نیز برای امدادرسانی آمده بودند اما تجهیزات نداشتند، خاطرنشان کرد: برای مثال برخورداری از نور در شب در بحران زمان بسیار مهم است و حتی یک ساعت فعالیت نیز می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد.

نامی اظهار کرد: رئیس جمهور ترکیه و همچنین کشورهای افغانستان و پاکستان که در حوادث به آن‌ها امدادرسانی شده بود، از ایران و جمعیت هلال احمر قدردانی کردند.

به گزارش مهر، آموزش‌های طرح «سلام» با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح و مانور اطفای حریق با هدف نجات مصدومان توسط تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در این برگزار شد.

کد خبر 6198333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha