۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در بوشهر تولید می‌شود

یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در بوشهر تولید می‌شود

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی صبح شنبه در بازدید از گلخانه‌های کاکی شهرستان دشتی اظهار کرد: تولید نشای سالم و عاری از بیماری‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش مهمی در تولید باکیفیت محصولات دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید استان بوشهر در تأمین گوجه فرنگی خارج از فصل کشور در ماه‌های آبان و آذر تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرکردن خلاء تولید در این برهه زمانی باید انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امروز موضوع تولید نشای سالم و عاری از بیماری‌ها پیگیری شده و مسائل و مشکلات گلخانه داران و کشاورزان گوجه کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استان بوشهر سالانه بیش از یک میلیارد قطعه نشاء از انواع محصولات سبزی و صیفی تولید می‌کند که تمام سطوح کشت گوجه فرنگی به صورت نشا کشت می‌شود.

یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در بوشهر تولید می‌شود

تولید ۶۶۰ هزار تن گوجه فرنگی

توکلی ادامه داد: نشای تولید شده در استان بوشهر علاوه بر آن تولیدات نشاء این استان سهم قابل توجهی نیز در تأمین نشاء استان‌های همجوار دارد.

وی افزود: استان بوشهر همچنین سالانه با تولید ۶۶۰ هزارتن محصول گوجه فرنگی نقش عمده و تعیین کننده ای در تنظیم بازارهای داخلی این محصول در فصل پاییزه و زمستان دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به همراه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاون پارک علم و فن‌آوری، مدیر زراعت و مدیر شهرستان دشتی از گلخانه‌های تولید نشاء گوجه فرنگی در بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی بازدید کردند.

کد خبر 6198341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha