۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۰

مدیرکل روستایی و امور شوراهای روستایی خبرداد؛

تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای پاسخ به بحران‌ها در روستاهای گلستان

تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای پاسخ به بحران‌ها در روستاهای گلستان

گرگان- مدیرکل روستایی و امور شوراهای روستایی گفت: برای نخستین بار تیم‌های واکنش سریع جهت پاسخ به بحران‌ها و بلایای طبیعی در روستاهای گلستان تشکیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال محب حسینی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف ارتقای آمادگی و توانمندی‌های مدیریت بحران در مناطق روستایی استان گلستان، برای نخستین بار تیم‌های واکنش سریع جهت پاسخ به بحران‌ها و بلایای طبیعی در این مناطق تشکیل شدند.

وی افزود: این اقدام در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل امور روستایی و شوراها، اداره کل مدیریت بحران، و دستیار مردمی‌سازی استاندار صورت گرفته است.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای روستایی گفت: با همت اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، این تیم‌ها که مجموعاً سه هزار و ۶۳۶ نفر عضو دارند، در روستاهای استان به فرماندهی دهیاران فعالیت خواهند کرد.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی این تیم‌ها، ارائه واکنش سریع و مؤثر در زمان‌های ابتدایی وقوع بحران‌ها و بلایای طبیعی است، که به منظور کاهش خسارات و حفاظت از جان و مال روستاییان انجام می‌شود.

این طرح نوآورانه به عنوان بخشی از برنامه‌های جامع استانداری گلستان برای تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران و افزایش تاب‌آوری جوامع روستایی در برابر حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود.

کد خبر 6198604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha