۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۹

فرماندار همدان مطرح کرد؛

شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان

شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان

همدان-فرماندار همدان گفت: ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم مخفی با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌های نامتعارف و فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی‌جات که با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، ممنوع است، اظهار داشت: بازدید و گشت‌زنی برای شناسایی این زمین‌ها آغاز شده و ادامه دارد.

مخفی با بیان اینکه برخورد قانونی با استفاده کنندگان از فاضلاب برای محصولات کشاورزی امری ضروری است، افزود: در دو هفته گذشته برخورد با افرادی که از فاضلاب برای کشت محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند را شروع کردیم و این کار با قدرت ادامه دارد.

وی یادآور شد: پیرو بازدیدهای تیم اعزامی جهت برخورد با کشت محصولاتی از جمله صیفی‌جات و سیب زمینی، بر اساس مصوبات کارگروه بهداشت و درمان شهرستان و بنابر دستور دادستانی مبنی بر لزوم امحای محصولات آلوده که با فاضلاب خام در پایین دست شهر همدان و روستاهای پایین دست آبیاری می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه به عمل آمد.

فرماندار همدان گفت: تیم مزبور با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری، دادستانی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در این مزارع حضور پیدا کردند.

وی از شناسایی ۸ کشاورز متخلف در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: تیم اعزامی نسبت به برخورد با این کشاورزان متخلف اقدام کرده و با دستور دادستانی موتور آلات کشاورزی و محصولات کشاورزی آنها توقیف شد.

مخفی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۹۵ کشاورز متخلف با شکایت مراکز بهداشتی، در دادستانی تشکیل پرونده شده است.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با این سودجویان ادامه دارد، گفت: تا جایی که ممکن است اجازه ورود محصولات کشاورزی ناسالم و غیر بهداشتی به بازار را نمی‌دهیم.

کد خبر 6198682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هر کی هر کیه ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      6 1
      آنقدر از همین محصولات بهش بدین تا بخوره که از اسهال خونی بمیره
      • ولی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
        2 0
        دمت گرم خوب گفتی با جان مردم بازی میکنن۹۹۷