۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۶

استاندار زنجان:

بی‌توجهی به موضوع آب بحران ایجاد خواهد کرد

بی‌توجهی به موضوع آب بحران ایجاد خواهد کرد

زنجان-استاندار زنجان  گفت: مسئله آب موضوعی بسیار مهم و حیاتی بوده و بی‌توجهی به آن می‌تواند زمینه ایجاد بحران را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی عصر شنبه در جلسه مدیریت بحران استان زنجان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با بیان اینکه نباید به موضوع مهم و حیاتی آب کم‌توجهی کرد، گفت: بدون شک بی‌توجهی به این مسئله تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه یکی از موضوعات مهمی که استان طی سه سال گذشته بر روی آن تمرکز کرده، مسئله کم‌آبی بوده است، افزود: نباید اجازه دهیم تا با بی‌توجهی به این موضوع، زنجان نیز مانند برخی از استان‌ها از جمله همدان با مشکل کم‌آبی دست به گریبان باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه یکی از اقدامات جدی استان در خصوص آب، کنترل آب‌های سطحی است، ادامه داد: در حال حاضر این میزان کنترل در استان زنجان ۷ درصد است که بدون شک با بهره‌برداری از سدهای بلوبین، مراش و مشمپا این میزان کنترل آب‌های سطحی در استان به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان در خصوص آخرین وضعیت سدهای در حال تکمیل استان، گریزی به وضعیت سد بلوبین زد و با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله تکمیل خطوط انتقال به سمت ایجرود است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سد مراش نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال آبگیری شده و سد مشمپا در صورت رفع مشکلات زیست‌محیطی قادر به تامین آب شهرهای زنجان، سلطانیه، خرمدره و ابهر خواهد بود.

افشارچی با بیان اینکه آب‌های زیرزمینی بیشترین تامین کننده آب مصرفی استان را بر عهده دارد، تصریح کرد: متاسفانه آب‌های زیرزمینی هر روز در حال کم شدن است و بهترین راهکار برای برون‌رفت از این مشکل، آن است که بتوانیم از آب‌های سطحی نسبت به تامین آب مصرفی استان اقدام کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای جبران کم‌آبی باید تدابیر لازم از جمله استحصال آب از منابع جدید در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: برای تحقق این امر، بالادست سدهای تهم و کینه‌ورس شهرهای زنجان و ابهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین گریزی به وضعیت لجستیک استان زنجان زد و گفت: خوشبختانه استان زنجان از این حیث در وضعیت خوبی قرار داشته و توانسته است نسبت به دو سال گذشته گام‌های بلندی بردارد.

کد خبر 6198688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha