۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸

امام جمعه همدان:

مدیر تراز انقلاب اسلامی اهل احسان است

مدیر تراز انقلاب اسلامی اهل احسان است

همدان-امام جمعه همدان گفت: مدیری که اهل احسان است، مدیر تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله شعبانی صبح شنبه در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: از دستگاه‌هایی که در جریان اربعین از موکب‌های مردمی حمایت کردند، تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روایتی آمده، کسی که اهل احسان است برای همیشه ماندگار خواهد بود همانند شهدای ما، گفت: این سوال را باید پرسید که در عرصه مسئولیت‌ها چگونه می‌شود محسن بود و ماندگار شد.

شعبانی ادامه داد: در نظام اسلامی، احسان در عرصه مدیریت اجتماعی و سیاسی باید حاکم و ارتباط مسئول با جامعه مبتنی بر احسان باشد، مدیری که اهل احسان است، مدیر تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه به میزانی که خدمت مسئولی به عدالت کمک کرده، آن مسئول اهل احسان است، بیان کرد: رفتاری که در آن منت وجود نداشته باشد، رفتار محسنانه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدیریت محسنانه، مدیر خودش را هم سطح دیگران می‌داند، گفت: یکی از نکات مثبت رئیس جمهور، عدم توجه به برخی تشریفاتی است که متأسفانه تبدیل به یک فرهنگ اشتباه شده است.

شعبانی عنوان کرد: با کدام دلیل اخلاقی، وقتی یک مسئول وارد جلسه‌ای می‌شود باید یک نفر بلند شود و جای خود را به او بدهد. امیدواریم دکتر پزشکیان این روحیه را نه تنها حفظ کند بلکه آن تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی افزود: البته در عرصه بین‌المللی این تشریفات لازم است و باید به آن توجه شود. این سنت غلط است که باید اصلاح شود نه اینکه آن را تبدیل به فرهنگ کنیم. روابط اسلامی مبتنی بر احسان، یعنی عاشقانه خدمت کردن به مردم.

کد خبر 6198692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha