۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

طرح‌های مدیریت پسماند شرکت‌های دانش بنیان کردستان حمایت شوند

طرح‌های مدیریت پسماند شرکت‌های دانش بنیان کردستان حمایت شوند

سنندج_مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه مدیریت پسماند طرح و ایده‌ای دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی عصر شنبه در بیست و هشتمین کارگروه تخصصی مدیریت پسماند با دستور کار نخاله‌های ساختمانی که به‌عنوان معضلی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مطرح است، اظهار کرد: در راستای نظارت بر مدیریت پسماند در استان کارگروه تخصصی مدیریت پسماند تشکیل شد تا ضمن پیگیری مصوبات جلسه، راه حل‌های علمی و عملی برای مدیریت پسماند را در استان ارائه دهد.

وی افزود: مشکلات حوزه پسماند به طور مستمر توسط ادارات محیط زیست شهرستان‌ها رصد و با طرح در کارگروه‌های تخصصی مدیریت پسماند پیگیری و رفع می‌شوند.

وی با مهم خواندن همه مصوبات این‌کارگروه‌ها بیان کرد: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه‌ها را می‌توان مصوبه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان مبنی بر جانمایی مناسب منطبق اصول زیست محیطی از سوی شهرداران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین از مشکلات اساسی در مسیر ورودی و خروجی شهر سنندج تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه است که تبدیل به سواستفاده سوداگران برای خرید و فروش بی ضابطه شده و باید در اسرع وقت در دستور کار شهرداری، اداره راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در بخش دیگری از سخنانش به بی خطرسازی زباله‌های عفونی مراکز پزشکی و بیمارستانی اشاره و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی که خود متولی سلامت جامعه است باید در این بخش با جدیت و اقدامات مناسب در این خصوص عمل نماید.

حمیدی از شهرداران و اداره‌کل صمت استان خواست در راستای پیشبرد مدیریت اصولی پسماند در استان از شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه پسماند طرحی دارند حمایت کنند.

کد خبر 6198793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha